Avatar billede snigeren Nybegynder
18. november 2012 - 14:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny server, nu bliver billeder ikke uploadet

Hej,

Sitet her har fået ny server og siden har den ikke uploadet billeder til news modulet. Random navn på billeder bliver genereret og al tekst bliver uploadet men selve filerne bliver ikke uploadet.

1. triplan_news/pictures
2. triplan_news/pictures/full
3. triplan_news/pictures/preview

Har alle 777 i tilladelser, ikke at jeg tror 1. er nødvendig, det er vel kun selve mappen billederne skal i der skal kunne skrives til?

Jeg tænker der er et problem med path til billederne...

Følgende fik jeg at vide af dem der har serveren:
"Når du logger på FTP hedder webdir folderen httpdocs/triplan.net/"

Når jeg logger på med ftp client ser stien således ud:
/webspace/httpdocs/tools/triplan_news/pictures/full

Jeg har prøvet mange kombinationer, men ved ikke hvad den rigtige er :(

:: Kode ::

config_triplan.php:

<?php
# online
define ("DB_HOST","XXXX");
define ("DB_NAME","XXXX");
define ("DB_USER","XXXX");
define ("DB_PASSWORD","XXXX");

$path_picture_full    = "/httpdocs/triplan.net/webspace/httpdocs/tools/triplan_news/pictures/full/";
$path_picture_prev    = "/var/www/triplan/triplan.net/www/tools/triplan_news/pictures/preview/";
$path_pdf            = "/var/www/triplan/triplan.net/www/tools/triplan_news/pictures/pdf/";

$http_path_picture_full    = "/tools/triplan_news/pictures/full/";
$http_path_picture_prev    = "/tools/triplan_news/pictures/preview/";
$http_path_pdf            = "/tools/triplan_news/pictures/pdf/";

$http_path = "http://www.triplan.net/tools/triplan_news/";

// debug
#$br = "<br>";
$br = "\n";
?>

add_data.php:

<?php
# #######################################
# triplan_admintool add data V 1.0
# initial 30.03.2004 koehler@georgi-group.com
#
# writes new newses into the db
# #######################################

include_once('../../lib/config_triplan.php');
include_once('../../lib/adodb421/adodb.inc.php');

#if($_SERVER['SERVER_NAME'] == "larsomat")
#{
    $headline                = $_POST["headline"];
    $teaser                    = $_POST["teaser"];
    $content                = $_POST["content"];
    $link                    = $_POST["link"];
    $MAX_FILE_SIZE_USERPDF    = $_POST["MAX_FILE_SIZE_USERPDF"];
    $userpdf                = $_POST["userpdf"];
    $MAX_FILE_SIZE_USERGFXSMALL    = $_POST["MAX_FILE_SIZE_USERSMALL"];
    $usergfxsmall                = $_POST["usergfxsmall"];
    $MAX_FILE_SIZE_USERGFXBIG    = $_POST["MAX_FILE_SIZE_USERGFXBIG"];
    $usergfxbig                = $_POST["usergfxbig"];
#}

###################################################
# handle file gfxsmall
###################################################
$usergfxsmall_name = $HTTP_POST_FILES['usergfxsmall']['name'];
#print $usergfx_name."<br>";

$usergfxsmall_tmp_name = $HTTP_POST_FILES['usergfxsmall']['tmp_name'];
#print $usergfx_tmp_name."<br>";

$new_gfxname = "";
$gfxsmallendung = strtolower(substr($usergfxsmall_name,-3));

if(($gfxsmallendung == "gif") || ($gfxsmallendung == "jpg") || ($gfxsmallendung == "jpeg") || ($gfxsmallendung == "jpe") AND ($usergfxsmall_name != ""))
{
    /*$sizesmall = "";
    $sizesmall = getimagesize ($usergfxsmall_tmp_name);
    if($size[3] != "width=\"100\" height=\"75\"")
    {
        header("Location: add.php?msg=Imagesize+is+not+100+x+75");
        exit;
    }*/
    $random = rand(1000,9999);
    $zeit    = time();
    $new_gfxsmallname = $random."_".$zeit.".".$gfxsmallendung;
    #print "<br>".$path_picture.$new_gfxname;
    #print "das copi wird demnaechst ausgefuehrt!";
    #print "<br>".$path_picture.$new_gfxname;
    @copy ($usergfxsmall_tmp_name, $path_picture_prev.$new_gfxsmallname);
    #$new_gfxname = $http_path_picture.$new_gfxname;
    #print "<br>".$new_gfxname;
}

###################################################
# handle file gfxbig
###################################################
$usergfxbig_name = $HTTP_POST_FILES['usergfxbig']['name'];
#print $usergfx_name."<br>";

$usergfxbig_tmp_name = $HTTP_POST_FILES['usergfxbig']['tmp_name'];
#print $usergfx_tmp_name."<br>";

$new_gfxname = "";
$gfxbigendung = strtolower(substr($usergfxbig_name,-3));

if(($gfxbigendung == "gif") || ($gfxbigendung == "jpg") || ($gfxbigendung == "jpeg") || ($gfxbigendung == "jpe") AND ($usergfxbig_name != ""))
{
    /*$sizebig = "";
    $sizebig = getimagesize ($usergfxbig_tmp_name);
    if($size[3] != "width=\"100\" height=\"75\"")
    {
        header("Location: add.php?msg=Imagesize+is+not+100+x+75");
        exit;
    }*/
    $random = rand(1000,9999);
    $zeit    = time();
    $new_gfxbigname = $random."_".$zeit.".".$gfxbigendung;
    #print "<br>".$path_picture.$new_gfxname;
    #print "das copi wird demnaechst ausgefuehrt!";
    #print "<br>".$path_picture.$new_gfxname;
    @copy ($usergfxbig_tmp_name, $path_picture_full.$new_gfxbigname);
    #$new_gfxname = $http_path_picture.$new_gfxname;
    #print "<br>".$new_gfxname;
}

###################################################
# handle file pdf
###################################################
$userpdf_name = $HTTP_POST_FILES['userpdf']['name'];
#print $userpdf_name."<br>";

$userpdf_tmp_name = $HTTP_POST_FILES['userpdf']['tmp_name'];
#print $userpdf_tmp_name."<br>";

$new_pdfname = "";
$pdfendung = strtolower(substr($userpdf_name,-3));

if(($pdfendung == "pdf") AND ($userpdf_name != ""))
{
    $random = rand(1000,9999);
    $zeit    = time();
    $new_pdfname = $random."_".$zeit.".".$pdfendung;
    #print "<br>".$path_pdf.$new_pdfname;
    #print "das copi wird demnaechst ausgefuehrt!";
    #print "<br>".$path_pdf.$new_pdfname;
    @copy ($userpdf_tmp_name, $path_pdf.$new_pdfname);
    #print "copy ($userpdf_tmp_name, $path_pdf.$new_gfxname)";

    #$new_pdfname = $http_path_pdf.$new_pdfname;
    #print "<br>".$new_pdfname;
}

###################################################
# write data into db
###################################################
$conn = &ADONewConnection('mysql');
$conn->PConnect(DB_HOST, DB_USER, DB_PASSWORD, DB_NAME);

$sql = "INSERT INTO triplan_news (id, timestamp, headline, teaser, content, picture_prev, picture_full, pdf, link, online_status) ";
$sql.= "VALUES ('', ";
$sql.= time().", ";
$sql.= "'".addslashes(substr($headline, 0, 50))."', ";
$sql.= "'".addslashes(substr($teaser, 0, 10000))."', ";
$sql.= "'".addslashes(substr($content, 0, 10000))."', ";
$sql.= "'".$new_gfxsmallname."', ";
$sql.= "'".$new_gfxbigname."', ";
$sql.= "'".$new_pdfname."', ";
$sql.= "'".$link."', ";
$sql.= "'1')";

#print $sql;

if($conn->Execute($sql) == false)
{
    //print 'error inserting: '. $conn->ErrorMsg() .'<BR>';
    print $err[db2];
    exit;
}

header("Location: index.php");
exit;
?>
Avatar billede snigeren Nybegynder
18. november 2012 - 16:07 #1
lige en indskydelse:
Sitet er konverteret til joomla! og det er version 2.5.6 der er installeret nu.

Ved ikke om det ændrer på noget,..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2012 - 17:06 #2
Et enkelt forslag til aftestning:

Fjern @-et foran @copy, og lad være med at redirecte i bunden, så du ser en evt fejlbesked.

For man bruger ikke copy længere, men http://php.net/move_uploaded_file  (move_uploaded_file) i et skingert forsøg på at gøre det mere sikkert.
Avatar billede snigeren Nybegynder
18. november 2012 - 19:20 #3
ok, ja havde jo håbet det bare var stien der var forkert,.. nå så må jeg jo smøge ærmerne og se om mine ævner rækker til at finde fejlen..

Lige en ting. Ud fra det jeg skrev om path:
httpdocs/triplan.net/ (det jeg fik at vide af hosting stedet)
og
/webspace/httpdocs/tools/triplan_news/pictures/full (stien i ftp client)

Kan du så sige mig hvad den rigtige sti er?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2012 - 19:31 #4
Nej, det kan jeg ikke fortælle dig. Men lav en fil med dette indhold:

  <?php  phpinfo();  ?>

så fortæller den dig alt hvad du behøver vide.
Avatar billede olebole Juniormester
18. november 2012 - 19:54 #5
<ole>

Umiddelbart tror jeg, at stien er det mindste problem. Scriptet indeholder en del forældet/deprecated kode - så en gennemskrivning med tilrettelser mod mere tidsvarende kode er nok nødvendig. Din databasekode er også dybt forældet og en ren lækkerbidsken for enhver fredags-hacker med tvivlsomme kompetencer.

Er det ikke realistisk, at du selv foretager rettelserne, er det måske lettere, at du finder et nyere script. Søg på Google - men sørg for kun at få vist resultater med sider, der ikke er over et år gamle. Det bør du i øvrigt altid gøre, når du søger scripts og tutorials  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede snigeren Nybegynder
19. november 2012 - 17:50 #6
Ja ok, well jeg må prøve at fikse et nyt script, håbede bare på man kunne få det til at virke :)

Tak for tips, en skam jeg har så travlt med min tømrervirksomhed,.. jeg får jo aldrig tid til at komme up-to-date med web delen :(

Forresten, kan I fortælle mig hvordan man putter scripts ind i en blå kasse som jeg har set flere har? det virker lidt mere overskueligt..
Avatar billede olebole Juniormester
19. november 2012 - 19:22 #7
Problemet bliver nok nærmere at finde den blå værktøjskasse. Detajlhandelens mantra plejer at lyde: "Prøv en specialforretning". Som da jeg for et årstid siden skulle bruge en ny pære til en almindelig, gammeldags lommelygte. Efter at have prøvet en lille håndfuld isenkræmmere, endte jeg i Elgiganten. "Prøv i en specialforretning", var den unge mands svar! Specialforretning ...?!??!!! Han kunne dog ikke lige svare på, hvor den nærmeste filial af 'Lommelygtepærekæden' lå  :D

Eller prøv at gå ind hos Carl F. og bed om noget savsnor, en udlægger eller en lokbeitel. Med mindre de har en oldgammel fleksjobber ansat, aner de ikke, om de skal henvise dig til en slagter eller bager ... men "specialforretning" kan de altid udtale  *D
Avatar billede snigeren Nybegynder
19. november 2012 - 20:47 #8
don't drink and type! :P
Avatar billede olebole Juniormester
19. november 2012 - 21:14 #9
Hehe ... jeg troede, du jokede med at ville opbevare dine scripts i en blå værktøjskasse - hvilket ikke ville være så fjernt, når du selv tager kvantespringet fra tømrervirksomhed til 'blå kasser til scripts'  :D

Anyway, så kan du formatere tekst på forskellig måde her på E. Den blå indramning kan du etablere med [ div]Script her...[ /div]. Fjern selv mellemrummene, som kun er sat for, at parseren ikke skal misforstå, hvad der står  =)

Jeg har skrevet denne editorbar, du kan bruge til at indsætte forskellige BB-tags med. Derudover er her en oversigt over de understøttede BB-tags på Eksperten.
Avatar billede snigeren Nybegynder
19. november 2012 - 21:44 #10
Hehe nææ så morsom er jeg desværre ikke altid :P

Fornemt med den bb liste, dog mest div jeg vil bruge men tak :)
Avatar billede olebole Juniormester
19. november 2012 - 23:09 #11
Yor're welcome  =)