Avatar billede Helmaxen Nybegynder
19. november 2012 - 07:42 Der er 1 løsning

Småproblemer i Excel (OpenOffice)

Hei på dere.

Jeg sakser her mitt innlegg jeg hadde i Spywarefri.dk, så slipper jeg å måtte skrive det en gang til.
Dette gjelder regnearket i Open Office. (Formoder det går greit å bruke underkategorien til Excel, da det jo er likt med Excel i Ms Office).

1: Når jeg i ruta f.eks vil ha "tall", så kommer det «tall» når jeg trykker Shift+2, hvilket normalt skal gi ". Er det noe som kan gjøres i den forbindelse? Har også prøvd Alt+34 som også gir ", men ikke i OO, der blir det «.

2: Jeg har to tider (målt i sekunder) som skal trekkes fra hverandre, f.eks F1-F2. Jeg har altså en rute med sekunder som er resultatet fra den subtraksjonen, f.eks F3. Denne kan for min del ofte ende i minus antall sekunder, hvilket er riktig.
Nå ønsker jeg resultatet i F3 vist i F4 som minutter og sekunder, siden F3 kun vises i sekunder hvilket er hva jeg vil. Men problemet mitt er at om f.eks F1-F2 gir resultatet -19 sekunder, vises den som -19 sekunder i F3, men om jeg i F4 angir at tallet skal vises som minutter og sekunder, får jeg resultatet 59:41 i stedet for -19.
Er det noen måte f.eks i vilkårsformattering, å endre visningen sånn at det vises -19 istedetfor 59:41?

Dette ble litt omstendig, men tror det er lettest å forklare det sånn, så slipper jeg det siden.

Dette skulle være alt for denne gang.

Windows 7, Sp1 fullt oppdatert.
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
20. juli 2013 - 09:30 #1
Var visst ingen som visste noe. Da avslutter jeg denne tråden.