Avatar billede madslennart Novice
19. november 2012 - 10:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows opfører sig mærkeligt

Hej Alle

Jeg håber i kan hjælpe mig med dette mærkelige spørgsmål:

Jeg har helt ny og velfungerende computer som kører
Windows 7 professionel.

PROBLEMET:
Når jeg bruger tastaturet på computeren til at skrive med, så stopper "tastaturet" hurtigt med at virke. Windows (eller hvad det nu er) går automatisk ud af vinduet. Som om at der står én og trykker ESC.

Det er meget underligt. Den gør det i alle programmer også på internettet.

Jeg har prøvet at skrifte til kablet tastatur og mus det hjælper heller ikke. Det må helt sikkert være en software-problem.

Jeg har prøvet at lukke div. programmer ned. Det virker umiddeltbart heller ikke.

Hvad kan jeg gøre. Jeg er ved at blive SINDSYG. Jeg sidder og skriver mit Bachelor-afgangsspeciale nu, så det er ret fustrerende!

Please help..

PS: Da jeg skrev dette korte indlæg "escapede" den selve skriverubrikken 8 gange!..på sådan en kort tekst.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. november 2012 - 10:10 #1
Jeg antager du sidder ved en stationær, har du overvejet og prøve og sætte et andet tastatur til din pc?
Kunne godt tyde på e n knap der måske er trykket for hårdt på, men kan os være software relateret, men da du ikke oplyser os om hvilket udstyr du bøvler med ud over tastatur og windows 7 pro, så er det svært og hjælpe yderligere.
Avatar billede madslennart Novice
19. november 2012 - 11:22 #2
Hej Blueeyez..

Ja, jeg sidder ved en stationær. Og ja, som jeg også skrev, så har jeg prøvet andre både trådløse og kablede tastaturer og mus.
- Derfor skrev jeg ikke modelnr., da jeg som sagt har prøvet andre og oplever samme problem.

Men det tastatur jeg foretrækker at bruge er Logitech MX3200.
Mus er Logitech Performance Mouse MX.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2012 - 11:46 #3
et skud: prøv kontrolpanel/internationale og sproglige indstillinger fanebladet tastaturlayout og sprog. Klik på skift tastaturer.
Så installerer du et andet (fx svensk eller norsk), og fjerner dansk og evt engelsk (hvis det ligger der).
Genstart maskinen - ind samme sted, og installer nu dansk, og fjern svensk - genstart igen.

Eller: kontrolpanel/funktioner til øget tilgængelighed.
klik 'gør tastaturet lettere at bruge' - fjern hak i alle punkter.
evt genstart.
Avatar billede madslennart Novice
04. januar 2013 - 12:15 #4
Hej Claes

Jeg prøvede at følge din anvisning. Dog med nogle forskellige andre forsøg.

Jeg tror faktisk det har afhjulpet problemet..

tak for hjælpen..