Avatar billede elvis1984 Nybegynder
20. november 2012 - 15:10 Der er 3 kommentarer

ASUS Problem med batteri og strømforsyning

Kære eksperter

Jeg henvender mig på vegne af min ven som har problemer med sin 3 år gamle ASUS bærbar PC

Sagen er den at han fra starten af, har direkte tilsluttet hans ASUS bærbar pc med strømforsyning men uden at batteriet var brugt
Så her for et år siden begyndte han at bruge batteriet hvilken har virket uden problemer
Men her kommer problemet:
Nu er hans ASUS bærbar begyndt at flimrer i skærmen og tone ned og op i belysningen af skærmen enten om strømforsyningen er sat til eller ej. Den bruger meget hurtigt batteriet og er svær at oplade

Hvad kan der være galt? Skal både batteriet og strømforsyningen skiftes ud eller noget helt tredje?

På forhånd tak

MVH. elvis1984
Avatar billede geogun Nybegynder
21. november 2012 - 20:26 #1
Syntes det lyder mere som en løs forbindelse ved skærmen..

Ville være meget uheldigt at bøde batteri og strømforsyning døde på samme tid..

Har i prøvet at fejlfinde ved

at benytte andet batteri og eller lader
Vippe med skærmen når det sker
Kontroler at der ikke er noget strøm besparende der er slået til konstant (burde stadigt ikke af flimer)
Avatar billede elvis1984 Nybegynder
22. november 2012 - 14:53 #2
har ikke andet batteri eller lader jeg kan bruge desværre

har ikke vippet med skærmen når det sker men vil prøve

har været inde og lave indstillinger for hh. når den lader og når den kun bruger batteriet, men kan ikke se hvordan det kan være et problem?

anyways tak for hjælpen
Avatar billede geogun Nybegynder
23. november 2012 - 13:16 #3
Tror jeg heller ikke det er.. ikke når den flimere