Avatar billede K17 Nybegynder
21. november 2012 - 07:37 Der er 6 kommentarer

Fordele rækker i nye ark

jeg har et excel dokument med 6 ark.

jeg har 100 rækker i ark1, kolonne A indeholder en værdi fra 1 til 5.

jeg ønsker at se alle rækker med værdien 1 på et selvstændig ark (ark2), alle med værdien 2 på et selvstændigt ark (ark3) osv.

Der er altså tale om en slags opslag, hvor jeg på hvert ark har en oversigt over hvilke rækker der opfylder et bestemt kriterie på ark1.

Hvordan gør jeg det ?

jeg anvender Excel 2010
Avatar billede finb Ekspert
21. november 2012 - 09:08 #1
Via VBA - men har du prøvet autofilter ?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2012 - 09:50 #2
Skal det forstås sådan, at du vil have alle  "1" vist i Ark2, alle "2" i Ark3 osv.op til alle "5" vist i Ark6?
Avatar billede K17 Nybegynder
24. november 2012 - 09:36 #3
finb: VBA er "out of reach" for mig
dkhanknu: ja det er korrekt forstået
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2012 - 10:01 #4
Navngiv området Ark1!A1:A100 d (det er, synes jeg, bekvemt, men ikke nødvendigt, hvis du foretrækker cellereferecer i formlen)

I Ark2!A1 indsætter du denne matrixformel:

=HVIS.FEJL(INDEKS(d;MINDSTE(HVIS(d=1;RÆKKE($1:$100));RÆKKE(1:1)));"")

Formlen kopieres tilstrækkeligt langt nedad.

Tag en kopi af formlen i A1, aktiver Ark2, hold Shift nede og tryk på Ark6. I celle A1 pastes formlen. Opdel herefter grupperede ark (Ark3:Ark6)

I Ark3!A1 ændrer du formlen, så der i stedet for d=1 står d=2 og
på samme måde i arkene Ark4:Ark6 (d lig mmed henholdsvis 3, 4,5).

Gruppper Ark3:Ark6 og kopier formlen i A1 tilstrækkeligt langt nedad. Opdel herefter de grupperede ark igen.

Hans
Avatar billede K17 Nybegynder
26. december 2012 - 12:30 #5
dkhanknu: lige præcis. Det er spot on. Tak for hjælpen.

PS: hvordan giver jeg dig point og lukker spørgsmålet ?
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2012 - 16:54 #6
Du har selv afgivet et svar som kan tildeles point, og det er i orden for min skyld, da jeg ikke samler på point. Der er andre der ser anderledes på det, så for en anden gangs skyld så tag og læs det her igennem.

http://www.eksperten.dk/faq

Hans