Avatar billede detziaw Nybegynder
22. november 2012 - 02:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tracking af trådløs router

Hej eksperter.

Jeg sidder med en NETGEAR WGR614 v6, som jeg bruger til at få forbindelse til omkring 10 andre personer, så vi kan spille spil over et netværk. Desværre er den begyndt at køre ustabilt, efter et par dage hvor den har kørt upåklageligt, og i den forbindelse har jeg lige nogle spørgsmål.

Hvis der står noget i stil med "192.168.1.1 is managing this device" når jeg prøver at logge ind i routerens kontrolpanel, er det så tegn på, at en anden er logget ind i kontrolpanelet?

I routerens kontrolpanel har jeg en liste over tilsluttede mac-adresser. Har jeg ikke mulighed for at bruge dem til f.eks. at sende beskeder til brugerne over netværket, eller banne dem jeg ikke ønsker skal være tilsluttede?

Er der en måde hvorpå jeg kan tracke alle aktiviteter for routeren såsom når hver computer tilslutter sig, prøver at logge ind i kontrolpanelet og andre lignende aktiviteter?
Avatar billede sadolin1978 Novice
22. november 2012 - 09:40 #1
IP 192.168.1.1 er som regl routerens egen adr. så hvad den fejlmelding betyder kan jeg ikke lige svare på.

MAC adr. har du mulighed for at give tilladelse til at bruge nettet eller filtrere dem fra så de slet ikke kan logge på.

om den pågældende router har en form for log kan jeg heller ikke svare på.

men hvis det køre ustabilt nu kan der evt. være kommet en nabo eller anden der køre på samme kanal eller tæt op af, dette kan gå ind og give forstyrrelser. En løsning på dette ville være at ændre kanalen med min. 3 hop.

En anden løsning kunne være at i stedet for at køre mix standard så sæt den til til den højeste dette kunne være N standarden, dog skal du være opmærksom på her at de enheder der bruger routeren også skal kunne køre denne ellers kan de ikke logge på.
Avatar billede detziaw Nybegynder
19. januar 2013 - 22:04 #2
Hov jeg kan se at den meddelelse jeg (troede) havde sendt, slet ikke er sendt korrekt. Jeg vil dog sige tak for hjælpen, og du må meget gerne lægge et svar :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
19. januar 2013 - 22:43 #3
ok svar