Avatar billede danholt Nybegynder
22. november 2012 - 20:02 Der er 1 kommentar

Hjælp til Avchd sony videokamera

Hej!

Jeg har et sony videokamera HDR-CX115E

Det optager i avchd format og problemet er at sonys eget program PMB siger den ikke kan importere videoerne jeg kan sagtens se dem i windows media player men de er bare i dårlig kvalitet der syntes jeg de står kniv skarpe i PMB og det næste er at jeg har problemer med at brænde det over så det stadigvæk er i en god format og ikke fylder mega meget... Jeg mangler et program til at se videoerne i en god format uden det hakker og så mangler jeg et program til at brænde dem ud

Lige nu har jeg wunderware dvd creator men det tager 1000000år at konvatere filerne lige pt har jeg 1,9gb video og det har taget 2 timer at nå 39%

Jeg har windows 7

Har i andre været ude for samme problem?

På forhånd tak mvh Daniel
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2012 - 01:59 #1
lad være med at konvertere videorne, de er i mpeg4 format, og ved at lave dvd bliver de konverteret til mpeg2.

kopier filerne direkte fra kameraets sd kort, til din harddisk, og brænd dem evt. som regulære filer på data dvd, hvis det endelig skal være, ellers behold dem på din computer.

nu har jeg ikke set dit kamera, men jeg kan forestille mig at videoerne ligger som .ts filer.

find evt. et program til at konvertere dem til .mp4
jeg ved at dette virker: http://www.freemake.com/

men der findes andre.

og du burde ku importere dem i et videoredigeringsprogram som Adobe Premiere.