Avatar billede ksor Mester
23. november 2012 - 13:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hastighed på Waoooo - ???

Jeg har netop fået det installeret som 30/30Mbps og det viste den hastighed på montørens pc.

Når jeg sætter én af mine egne pc'er til - og kun den ene - ligger IT-styrelsens hastighedstest på næsten det samme, som montørens.

Jeg sætter så en OfficeConnect® Wireless 54Mbps/108Mbps 11g Cable/DSL router på og sætter min pc til den.

Her viser IT-styrelsens hastighedstest et markant fald til 13/7Mbps

Jeg mener ikke at have komfigureret noget i routeren, som skulle give dette fald i hastighed - hvad kan det skyldes ?
Avatar billede SkarpC Nybegynder
23. november 2012 - 14:02 #1
Der er vel flere muligheder.
Din router kan ikke levere hurtigere hastighed. Dit trådløse netkort i din computer kan kan ikke levere højere hastighed. Det kan være en kombination af de to.

Jeg vil foreslå at du får en N router, så som denne:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark-og-router/NGWNDR4000/netgear-n750-tradlos-router

Hvis du køber ny router så skal du også sikre dig at dit netkort understøtter samme standarder som routeren tilbyder..

Ved Waoo ved jeg at de kun acceptere tests som er udført ved at man sætter et CAT6 kabel direkte i kabelboksen og så anvender deres hastigheds måler. Det er derfor helt sikkert ikke noget du kan ringe til Waoo og få hjælp med, ud over de vil fortælle dig at du skal have ny router..
Avatar billede flintstone Novice
23. november 2012 - 14:05 #2
Hvis du skal have 30mb ud af routeren, så skal du nok skifte den til en N router og ikke bruge en G router. Nok er det en 54mb, men den giver max. 20, hvis du er heldig. En N router derimod giver op til 80mb på en god dag. Har selv Waoo og er selv gået fra G til N.
Avatar billede flintstone Novice
23. november 2012 - 14:06 #3
Køb en dualband router, hvis du er i tvivl. Har selv en Cisco E2500.
Avatar billede ksor Mester
23. november 2012 - 21:04 #4
Ja, man kan vel altid købe sig ud af det.

Hvad er det liiige G og N står for ?
(... altså ud over Gammel og Ny !)
Avatar billede ksor Mester
24. november 2012 - 10:02 #5
Når nu alle mine netkort er til 100Mbps, kan jeg så regne med, at DE ikke bliver den næste flaskehals for at kunne udnytte de 30/30Mbps fra Waooo - hvad er det jeg skal have kontrolleret, når du siger:

"Hvis du køber ny router så skal du også sikre dig at dit netkort understøtter samme standarder som routeren tilbyder."
Avatar billede flintstone Novice
24. november 2012 - 11:31 #6
G er de gamle 54mb routere......N er de nye routere på op til 300mb.....i teorien
Avatar billede ksor Mester
24. november 2012 - 12:48 #7
En måde at afprøve netkortene som en evt. flaskehals er vel at tilslutte den enkelte pc direkte til fiberboxen - den hastighed, jeg vil kunne opnå her, vil vel være svarende til den pc'en vil kunne opnå gennem med en router af typen N - eller hva' ?
Avatar billede ksor Mester
24. november 2012 - 15:31 #8
>> SharpC
Vil den router du foreslår kunne give mulighed for at udnytte de 30/30Mbps - forudsat netkortene - med den test jeg foreslår - giver en hastighed nær de 30/30.

Nu bruger jeg også en 3COM switch på 100Mbps - kan jeg teste den på samme måde som netkortene - altså, direkte ind i Fiberboxen og en pc på én af portene i switchen - hvis det giver en hastighed nær de 30/30, så kan switchen vel også bruges eller hva' ?
Avatar billede ksor Mester
24. november 2012 - 17:11 #9
Jeg har netop afprøvet min  3COM 100Mbps switch DIREKTE i fiberboxen og så tilsluttet ÉN pc til switchen - det giver tilnærmelsesvis den samme hastighed om Waooo leverer - lidt lavere på UPLOAD.

Så ER det vel kun routeren, som kan være flaskehalsen eller hva' ?
Avatar billede SkarpC Nybegynder
24. november 2012 - 20:46 #10
Ja den router jeg foreslog burde kunne give dig den fulde hastighed, forudsat at dit netkort understøtter det.. :)

Jeg vil så sige at du jo kan være fræk og udnytte deres retur ret, du kan jo bare returnere inden for 14 dage, også selv om du har haft den i brug..
Avatar billede ksor Mester
24. november 2012 - 23:55 #11
>>SkarpC

Du skriver "... forudsat dit netkort understøtter det .."

jamen nu HAR jeg jo lavet test med netkortet, som tidligere post viser.

Jeg har OGSÅ lavet test på at switchen kan levere hastigheden, som tidligere post viser.

Hvad er det MERE, der skal testes og evt. tilpasses ?
Avatar billede ksor Mester
25. november 2012 - 14:34 #12
Hallooooo - er det ingen, som her et svar her ?
Avatar billede SkarpC Nybegynder
25. november 2012 - 19:36 #13
Øhh der er ikke noget du ellers kan teste og sikkert heller ikke konfigurer/tilpasses..

Jeg ville bare begive mig ud i en ny router.

Ellers kan du prøve at finde ud af om dit netkort understøtter N teknologien. Hvis det er en bærbar så står det muligvis i manualen, ligeledes så hvis den er mindre end et år gammel(sikkert også ældre) så understøtter den det med stor sandsynlighed.

Der er ikke andet for end at prøve sig frem. En ting der er sikkert det er at din g router ikke kan trække det. =)
Avatar billede ksor Mester
30. november 2012 - 17:48 #14
En ny router gjorde udslaget !
Avatar billede Svave Nybegynder
11. december 2012 - 22:12 #15
Ja klart, din gamle G router kan jo ingenting og slet ikke trækker det din nye opkobling tilbyder. Det burde teknikker som kom ud til dig sgu også have sagt til dig. Dit netværks-kort er eller ikke noget at råbe hurra over, 100Mb helt ærligt - anskaf dig et gigabit kort næste gang der skal handles.
Avatar billede Svave Nybegynder
11. december 2012 - 22:13 #16
Men fedt at du gav dig selv de 100point og ikke SkarpC som jo kom med svaret på dit problem.
Avatar billede SkarpC Nybegynder
12. december 2012 - 20:42 #17
Haha sjovt som jeg tænkte det samme da jeg læste hans svar første gang. Men hva, når man har mange penge er det også nogle gange sådan at man holder bedre på dem..
Jeg er ny her så aner ikke hvad man kan med de der point's, men ærligtalt så er jeg også ligeglad..