Avatar billede kasperk2005 Praktikant
05. december 2012 - 10:38 Der er 5 kommentarer

Farvefunktion i excel

Hej,

Findes der en funktion i excel der kan vise farve på en stigning via en pil-funktion (eller lignende).

Jeg har to tal, et fra sidste måned, et fra indeværende og vil godt have en funktion der viser den procentvise stigning/fald. Det er jo ren formel, og så kunne jeg godt tænke mig at resultatet blev vist i en grafisk flottere funktion.

F.eks: hvis stigningen er 9% så bliver det en grøn pil opaf. Hvis faldet er 5% så er det en rød pil nedaf. Det skal bare være sådan at positiv giver grøn pil der peger opaf, negativ giver rød pil der peger nedaf.

På forhånd tak.
Avatar billede kasperk2005 Praktikant
05. december 2012 - 10:49 #1
Jeg kender godt til Betinget formattering, men kan ikke finde ud af at få tallet ind i pilen. Lige nu er pilen i samme celle som værdien.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2012 - 11:29 #2
Hvilken Excel version bruger du?
Avatar billede kasperk2005 Praktikant
05. december 2012 - 11:31 #3
Office 2010.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2012 - 11:57 #4
Jeg har engelsk sprogversion, så du må selv oversætte

Aktiver den celle hvor du vil have pilene.
Gå til Conditional Formatting, Icon Sets, three arrows (øverst til venstre).
Herefter CConditional Formatting, Manage Rules, Edit Rule.

Green arrow up when value >= 0 (number).
No (yellow) cell icon when value >= 0 (number).
Red arrow down when value <0.
14. april 2016 - 09:01 #5
#1 Hvis din udfordring er, at få tallet ind i pilen, så er det ikke muligt.