Avatar billede kim1a Ekspert
07. december 2012 - 12:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vælge i liste (VBA optager det ikke)

Jeg har en celle hvori man kan vælge mellem 10 forskellige beliggenheder som er defineret ud fra en liste. Jeg ønsker nu en VBA der (blandt andet) skifter til en ny valgmulighed i denne liste.
Kan man ikke få det til at ske, uden at skulle kopiere fra listens beliggenhed? Altså hvis jeg optager en makro med det punkt at skifte i cellen skriver optageren ikke noget.
Avatar billede tbak Nybegynder
07. december 2012 - 18:08 #1
Når du optager en makro bliver cellen så ikke sat til den værdi du valge i listen under optagelsen?

Eller vil du gerne kunne vælge en værdi fra listen mens makroen afspilles?
Avatar billede kim1a Ekspert
11. december 2012 - 16:28 #2
Selvom jeg vælger en værdi registrerer makro optageren det ikke.

Reelt set skal makroen vælge alle listens muligheder (den skal gemme en fil med det navn som optræder i cellen for hver navn der er mulig i cellen)
Avatar billede tbak Nybegynder
11. december 2012 - 18:04 #3
Er listen skrevet direkte ind i listboksen eller henviser den til et navngivet område med listens valgmuligheder?
Avatar billede kim1a Ekspert
12. december 2012 - 11:38 #4
Listen er skrevet ind i et navngivet område.
Avatar billede tbak Nybegynder
12. december 2012 - 18:52 #5
Hej Kim1a

prøv denne makro:

Sub Makro1()

    stitilfil = "C:\Dokumenter\"

    For Each c In Range("liste")
        Range("listboks").Select
        ActiveCell.FormulaR1C1 = c.Value
        ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=stitilfil & c.Value & ".xlsm", FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
    Next

End Sub

Du skal selvfølgelig ændre "C:\Dokumenter\" til den sti hvor du vil gemme regnearkene.
Jeg har forudsat at din liste er navngivet "liste" og listboksen er navngivet "listboks". Du kan bare ændre disse navne til det som du har kaldt dem.
Avatar billede kim1a Ekspert
13. december 2012 - 11:29 #6
Super - tak for hjælpen.