Avatar billede dazler Novice
08. december 2012 - 03:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel - nuller skal erstattes med blanke.

Jeg har et regneark der får tilført ny data hver dag. Der er lagt en masse formler ind, således at resultater ændres ved hver indtastning.

Som det er nu er der en stor mængde felter der visser nuller. Ud over at ser sjusket ud, så forvirrer det overblikket.

Forslag?
Avatar billede jernrosen3 Forsker
08. december 2012 - 05:15 #1
Min excel er engelsksproget 2007.

Du kan prøve følgende :

Med det ønskede regneark åbent

Klik på Office-knappen øverste venstre hjørne

Klik på excel-options

I nyt vindue klik på "Advanced"

Rul ned til "Display options for this worksheet" - sæt den i første omgang til at ændre en enkelt side. så kan du senere prøve med flere sider, hvis noget går galt.

Fjern flueben i "Show a zero in cells that have zero value"

Klik "OK"
Avatar billede dazler Novice
08. december 2012 - 07:02 #2
Tak for hjælpen.

For at jeg kan give dig point skal du sende et "svar".
Avatar billede vejmand Juniormester
08. december 2012 - 08:10 #3
En anden, mere besværlig måde.

Hvis vi nu forestiller os, der nogle steder skal stå nul, virker ovenstående ikke så godt.
hvis f.eks =A1+B1 giver nul, men du ønsker blank, så:

=HVIS(A1+B1=0;"";A1+B1)

Bare for at vise muligheden......
Avatar billede jernrosen3 Forsker
08. december 2012 - 11:13 #4
-> dazler .... svar her

-> vejmand .... ganske god mulighed, den kan dog være rigtig rigtig besværlig at indarbejde i et allerede eksisterende regneark med mange formler.