Avatar billede Michael-Vinge Novice
12. december 2012 - 13:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet efter skift til ny internet udbyder.

Hej alle.

Efter at kontrakten med Dansk kabel TV er blevet opsagt skulle Telenor ind og virke som internetudbyder.
Købte i April en Compaq Presario CQ57 M. Win7 installeret, og det har kørt fint på DK kabel, både trådløs og kablet.

Nu er det som sagt lukket, og Telenor er inde - Nu er det så problemerne starter, Modemmet er installeret (ZyXEL P2601HN) men computeren har ikke forbindelse til nettet. Uanset om det er trådløs eller kabel, der er bare en gul trekant og beskeden "ingen internetadgang". Har prøvet både Ipad, mobiltelefon og andre PC'ere - De kan godt logge på netværket og internettet, Telenor kan også se PC'en, og fortælle at der er fin forbindelse.
Næste skridt er at tage den ud af huset til et andet netværk, samme problem - Gul trekant, både trådløs og kabel...
Har nulstillet TCP/IP, har slettet drivere og indstillinger på begge netkort, og jeg har endda prøvet at installere et USB netkort - Intet held, what so ever.. Sluttelig har jeg kontaktet DK kabel om de havde en løsning jeg kunne bruge, da jeg måtte konstatere at netforbindelsen stadig virker, hvis jeg kører til naboen og kobler mig på hans DK kabel net!!!! Frustreret, ja...

Håber en af jer kan hjælpe...
Avatar billede Blandy Praktikant
12. december 2012 - 13:44 #1
Du siger "ingen internet adgang" og at de godt kan logge på netværk og internettet?????

Når telenor tester kan det være de kun når til deres router hos dig. Men skal lige være sikker på om dine enheder kan tilgå internettet? Som sagt, skriver du både ja og nej til internet adgang sådan som jeg læser det.

Har du tjekket din ip adresse om du får en på enhederne? kan jo være at dhcp er slået fra på udstyret af en eller anden årsag....
Avatar billede Michael-Vinge Novice
12. december 2012 - 13:51 #2
Alle mine andre enheder kan gå på nettet - På nær den ene PC som problemet drejer sig om... Den pågældende maskine kan "ses" Når telenor måler min forbindelse...
Avatar billede 2Mida Praktikant
12. december 2012 - 14:08 #3
Den har ikke tilfældigvis fået fast ip?

Åbn en kommando prompt og skriv

ipconfig
- har den fået ipnummer?

skriv
ipconfig /flushdns

Evt installer og kør ccleaner, den er altid god
Avatar billede Michael-Vinge Novice
12. december 2012 - 14:33 #4
2Mida - Virkede desværre heller ikke..
Avatar billede 2Mida Praktikant
12. december 2012 - 14:36 #5
Har den fået ip?
Avatar billede Blandy Praktikant
12. december 2012 - 14:37 #6
hvad står der hvis du åbner en kommando prompt og skriver ipconfig /all

Hvad adresser, gateway, subnet har du?
Avatar billede Michael-Vinge Novice
12. december 2012 - 14:47 #7
2Mida - Ja.

Blandy -
IPv4 adr: 192.168.40.131
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.40.1
DHCP aktiv ja..
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 01:09 #8
de eneste der kan hjælpe dig er telenor, det er deres job at få dig på nettet
Avatar billede Michael-Vinge Novice
14. december 2012 - 16:45 #9
Telenor påstår desværre at de ikke kan hjælpe mig (Vil hjælpe mig) Løsningen bliver nok en frisk installation, og så starte op på en frisk..
Avatar billede Michael-Vinge Novice
13. januar 2013 - 17:06 #10
Lukket -

Jeg måtte lave en geninstallering af PC, og jeg endte med at få en undskyldning, en buket blomster og 3 flasker vin af telenor fordi jeg brokkede mig så meget...