Avatar billede loumann Praktikant
12. december 2012 - 20:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

php script - uden echo i random order

Jeg har et php quizzscipt, hvor quiz-brugeren skal skrive det rigtige svar i et tomt tekstfelt.
det fungerer udmærket, men problemet er at spørgsmålene komer i vilkårlig rækrefølge: $rand_keys = array_rand($links, $n);

Jeg ønsker at fjerne random-funktionen, så spørgsmålene kommer i fast og ens rækkefølge, hver gang man opdaterer siden.
Kan nogen hjælpe med at ændre koden? Den kommer her:
<form action="dominicanita_result.php" method="post">
<?php

if (isset($_POST['cmdSubmit'])) {

}
$n = 3; // this is the declaration of the total item on your quiz and array is used as a storage of               //the question in order to display it in random
$links=array(
'La última vez que yo &nbsp;
<input type="text" size="8" id="answer1" name="answer1" > &nbsp; en mi país
                <br>',

                'Felipe Juan y Victoria son los &nbsp;
                <input type="text" size="8" id="answer2" name="answer2" >&nbsp; de Leonor y Sofía.',

                'Juan Carlos es el &nbsp;
                <input type="text" size="8" id="answer3" name="answer3" >&nbsp; de Victoria.
            ', );

// displaying the array in random until $n number is satisfied.
$rand_keys = array_rand($links, $n);
echo "<center>". "<table><tr><td>";
echo("<font size=\"2\" face=\"Verdana\">");
echo "1.&nbsp;&nbsp;". $links[$rand_keys[0]] . "<br>";
echo "</td></tr><tr><td>";
echo("<font size=\"2\" face=\"Verdana\">");
echo "2.&nbsp;&nbsp;".$links[$rand_keys[1]] . "<br>";
echo "</td></tr><tr><td>";
echo("<font size=\"2\" face=\"Verdana\">");
echo "3.&nbsp;&nbsp;". $links[$rand_keys[2]] . "<br>";
echo "</td></tr><tr><td>";
echo("<font size=\"2\" face=\"Verdana\">");
Avatar billede nicklasw Nybegynder
13. december 2012 - 13:58 #1
Det er godt nok ikke den smukkeste kode men håber du forstår idéen ;) :

<form action="dominicanita_result.php" method="post">
<?php

if (isset($_POST['cmdSubmit'])) {

}
if(isset($_POST['current']))
    $current = $_POST["current"]+1;
else
    $current = 0;

echo '<input type="hidden" value="'.$current.'" name="current" />';
$n = 3; // this is the declaration of the total item on your quiz and array is used as a storage of              //the question in order to display it in random
$links=array(
'La última vez que yo &nbsp;
<input type="text" size="8" id="answer1" name="answer1" > &nbsp; en mi país
                <br>',

                'Felipe Juan y Victoria son los &nbsp;
                <input type="text" size="8" id="answer2" name="answer2" >&nbsp; de Leonor y Sofía.',

                'Juan Carlos es el &nbsp;
                <input type="text" size="8" id="answer3" name="answer3" >&nbsp; de Victoria.
            ', );

// displaying the array in random until $n number is satisfied.
echo "<center>". "<table><tr><td>";
echo("<font size=\"2\" face=\"Verdana\">");
echo "1.&nbsp;&nbsp;". $links[$current] . "<br>";
echo "</td></tr><tr><td>";
echo("<font size=\"2\" face=\"Verdana\">");
echo "2.&nbsp;&nbsp;".$links[$current] . "<br>";
echo "</td></tr><tr><td>";
echo("<font size=\"2\" face=\"Verdana\">");
echo "3.&nbsp;&nbsp;". $links[$current] . "<br>";
echo "</td></tr><tr><td>";
echo("<font size=\"2\" face=\"Verdana\">");
Avatar billede loumann Praktikant
14. december 2012 - 20:13 #2
Tak for hurtigt svar, Niclas. Det ser ud til at virke :-)
Avatar billede nicklasw Nybegynder
14. december 2012 - 21:45 #3
det var så lidt.
så lægger jeg et svar ;)