Avatar billede toksvig Praktikant
12. december 2012 - 21:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Advarsel ved handel på nettet...

HEj..

Jeg har ingen anelse om det er godt at oprette dette her..
Jeg har været i gang med at handle fjernsyn med en fyr, der åbenbart kommer fra England.
Der var dog noget der "strittede" under dialogen med ham, og det har da også vist sig, at der sandsynligvis er noget fordækt over ham.
Jeg har dog ikke kunnet finde nogle direkte advarsler eller andet på ham på nettet, hvorfor jeg ville poste det her, så det dukker op for andre, når der bliver søgt efter det på google..

Personen hedder Christian Derrick
Hans mailadresse er:cderrick2009@gmail.com

Ved handel vil han gerne bruge et engelsk kurerfirma, som skal have pengene overført.
Men ved lidt research på virksomheden på nettet, har det vist sig at:
-Jeg kan ikke slå telefonnummeret op.
-Jeg kan ikke se noget firma på adressen når jeg slår den op.
-Hvis jeg slår virksomheden op på maps.google.com, kan jeg ikke se noget firma.
-Hjemmeside adressen er uk.to
-Det er ikke muligt at benytte sig at VISA.
-Virksomhedens mailadresse IP, peger på en server i Tyskland.
-Virksomhedens hjemmeside er: www.HERUSEXPRESS.UK.TO
-Virksomhedens mail er: CONTACT@HERUSCOURIER.CO.UK

HVis der er nogen der gerne vil have tilsendt mailkorrespondence med ham, så giv mig et hint om det.
Nu er advarslen vidst givet videre, og jeg håber den dukker på på google, hvis der er noget der skulle søge på det efterfølgende..
Avatar billede toksvig Praktikant
12. december 2012 - 21:33 #1
:) så kan den lukkes
Avatar billede thov Forsker
12. december 2012 - 23:01 #2
Er det et meget langt telefonnr. startende med 700 eller 800, kan de øvrige cifre godt referere til et UK nummer, uden reelt at være det.
Det kan lige så godt være til en svindler i Lagos.
Avatar billede toksvig Praktikant
13. december 2012 - 00:31 #3
Her er kontaktoplysninger fra
deres hjemmeside: (www.HERUSEXPRESS.UK.TO)

Herus Express Company
Reg No: GR-909984915
Tel: 01202375671
60 Frith Street
London
W1D 3JL
United Kingdom
Email: contact@heruscourier.co.uk

Hjemmesiden er iøvrigt meget prof ud.. Og jeg var da også ved at være lidt i tvivl.. Jeg mailede til ovenstående adresse, og fik hurtigt et svar, om de ydede den service som fyren jeg skulle købe af oplyste.
Jeg mailede efterfølgende omkring mine bekymringer omkring troværdighed til både sælger og den virksomhed, uden at der efterfølgende har været nogen respons, hvilket har bekræftet mig i svindelnummeret..