Avatar billede illemann Novice
15. december 2012 - 15:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Remote Server 2012 - starte programmer

Jeg har opsat en remote adgang til en bruger på server 2012.
Hvordan kan han afvikle progammer via sin afgang.
Jeg skal kunne starte word og excel op. Det er installeret på serveren. Men hvordan får jeg lagt shortcuts ud til hans skrivebord.
Avatar billede swiatecki Novice
15. december 2012 - 19:26 #1
Er serveren tilkoblet AD ?
Avatar billede illemann Novice
15. december 2012 - 23:31 #2
Ja, det er den. Ser ud som om det er noget med Remote app
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2013 - 20:29 #3
Hej.

  Serveren skal have Remote Desktop Services rollen. Er den det, burde din Office også opdage, at den bliver installeret på en terminalserver, hvis ellers det er 2007 eller nyere? Har du brugt den rigtige licens til det?
  Jeg synes ikke, det plejer at give udfordringer med Office i terminalserver-miljø på hverken Srv2008R2 eller XenApp.

De bedste hilsner
Avatar billede illemann Novice
12. april 2013 - 09:55 #4
Tak for input CRkrogh.
Det var Certifikat problemer.
Er Ok nu
Send et svar, så får du point.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. april 2013 - 12:04 #5
Super - godt nu kom i mål!