Avatar billede skau Nybegynder
16. december 2012 - 12:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente brugerens loginnavn på maskine i C# asp.net

Hej - jeg har brug for, at kunne se hvilket login navn en bruger der tilgår min hjemmeside har på nettet (til intern it i stor virksomhed)

Følgende dur ikke da de gir mig Apppool bruger
HttpContext.Current.User.Identity.Name;
System.Security.Principal.WindowsIdentity.GetCurrent().Name.ToString();
System.Web.HttpContext.Current.Request.LogonUserIdentity.Name;
Environment.UserName;

Det er nødvendigt for mig at kende brugernavnet da siderne skal lave forskellige ting i AD og på Fileshares.

Brugerne er ikke logget ind på siden - da de er logget på AD for at kunne komme på siderne
Avatar billede skau Nybegynder
16. december 2012 - 12:35 #1
Det er AD login navn jeg eftersøger
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2012 - 15:38 #2
Kører IIS og brugere på samme AD? har du sat <authentication mode="Windows" /> i web.config? Har du sat <identity impersonate="true"/> i web.config?
Avatar billede skau Nybegynder
16. december 2012 - 19:06 #3
ja iis og brugere kører i samme AD, jeg har ikke sat de to værdier i web.config - når jeg gør det, hvilken af de ovenstående skal jeg så bruge ?
Avatar billede skau Nybegynder
20. december 2012 - 07:39 #4
Løsningen var i iis under authentication at sætte den til windows istedet for anonymous - så benytter den nemlig  <authentication mode="Windows" /> fra web.config

Keysersoze - dit svar + lidt googleling gav mig svaret - så hvis du smider et svar så er points dine
Avatar billede keysersoze Guru
20. december 2012 - 19:24 #5
ja sry - jeg må have misset en mail, men det er korrekt at IIS'en også skal sættes korrekt. Men bare det lykkedes for dig :)