Avatar billede jdjensen Juniormester
16. december 2012 - 23:15 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Afvikle wordpress template tag imellem html tags

Hej,

Er lidt i tvivl om hvordan jeg får wordpress til at afvikle template tagget <?php single_cat_title(); ?> i nedenstående if-sætning imellem <h1> html-taggene? Er der en der kan hjælpe?

if(is_category()){print '<h1><?php single_cat_title(); ?></h1>' ;} ?>
Avatar billede NielsErikP Mester
16. december 2012 - 23:57 #1
Hej..

Er det ikke bare sådan :

if(is_category()){print ' <h1>'<?php single_cat_title();?>'</h1>' ;} ?>

Avatar billede jdjensen Juniormester
17. december 2012 - 00:20 #2
Hej,

Det prøvede jeg også men virker/validerer desværre ikke...
Avatar billede NielsErikP Mester
17. december 2012 - 00:51 #3
Hej..

Prøv at vise lidt mere kode, hvor starter denne :

if(is_category()){print ' <h1>'<?php single_cat_title();?>'</h1>' ;} ?>

Avatar billede danco Nybegynder
17. december 2012 - 16:00 #4
Uden at vide noget specielt om wordpress, hvis det er ganske almindelig php med et funktionskald så skal det være som nedenstående..
Det forudsætter naturligvis at single_cat_title() returnerer en string som kan printes..

<?php
if(is_category()){
    print ' <h1>'. single_cat_title(). '</h1>' ;
}

?>
Avatar billede jdjensen Juniormester
18. december 2012 - 00:22 #5
danco: Tæt på men den udskriver det som:

Teksten<h1></h1>

Skal bare have "Teksten" ind imellem de 2 tags nu. :-)

Her lidt mere af koden:
<?php if(is_category()){print '<h1>'.single_cat_title().'</h1>' ;} ?>
Avatar billede NielsErikP Mester
18. december 2012 - 00:32 #6
Hej..

Prøv med echo istedet for print.
Avatar billede jdjensen Juniormester
18. december 2012 - 00:57 #7
Det giver desværre det samme resultat. Hmm forstår ik' den springer ud af html-taggene for har en lignende if-sætning og der bliver teksten sat fint ind imellem h1-taggene:

<?php $curauth = (isset($_GET['author_name'])) ? get_user_by('slug', $author_name) : get_userdata(intval($author)); ?>
if(is_author()){print '<h1>Om '.$curauth->nickname.'</h1>';}

Så hvorfor virker denne ikke:
<?php if(is_category()){print '<h1>'.single_cat_title().'</h1>' ;} ?>
Avatar billede NielsErikP Mester
18. december 2012 - 21:00 #8
Hej...

Hvad sker der i denne : single_cat_title() ...
Hvad er det lige den laver??

Og prøv iøvrigt lige at echo samtlige sætninger:

<?php
  if(is_category()){
      echo '<h1>';
      echo single_cat_title();
      echo '</h1>';
  }
?>

Avatar billede jdjensen Juniormester
18. december 2012 - 22:51 #9
Okay, har løst det ved at lave det ved skrive titlen i en variabel ($current_category):

<?php $current_category = single_cat_title("", false); ?>

Og så gøre følgende:

if(is_category()){print '<h1> '.$current_category.'</h1>';} ?>

---

Mange tak til jer begge for hjælpen. Hvis du vil dele points med danco er du velkommen til at lægge et svar. :-)

God jul. :-)
Avatar billede NielsErikP Mester
19. december 2012 - 00:01 #10
Hej..

Godt du fik det løst :-)
Og hermed et svar.

God jul til dig også :-)