Avatar billede thegenni Praktikant
17. december 2012 - 04:27 Der er 4 kommentarer

Fejl i php kode til upload script

Hej alle

jeg har lavet et lille uploadscript, men jeg gør noget forkert.
Er der ikke en flink php haj, som gider hjælpe mig, jeg kan simpelthen ikke komme videre. jeg tror blot det er linien med INSERT som jeg har lavet forkert.......

Jeg får denne fejl besked:
---------------------------------------
fil, der er blevet overført: DSC_0121.JPG

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SET billednavn='DSC_0121.JPG'' at line 1
---------------------------------------------------------------

Min database:CMS
Min tabel:trin1
Min Cell hvor billedet navn skal stå:     mulig2_billedet_dvd
-----------------------------------------------------------------

Min kode:
<?php require_once('../Connections/CMS_connection.php'); ?>
<?php
mysql_select_db($database_CMS_connection, $CMS_connection);
?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Upload billedet</title>
</head>
<?php

if (isset($_FILES['filnavn'])) {
print "fil, der er blevet overført: {$_FILES['filnavn']['name']}<p>\n";

$query = "INSERT INTO trin1 (mulig2_billedet_dvd) SET billednavn='".$_FILES['filnavn']['name']."'";

$Result1 = mysql_query($query) or die(mysql_error());

$tempfile = $_FILES['filnavn'] ['tmp_name'];
$destination = "../uploads/{$_FILES['filnavn'] ['name'] } ";
copy($tempfile, $destination);

}

?>

<form action="trin1_upload.php" method="post" enctype="multipart/form-data" name="form1" >
  Fil, der skal overføres:
  <label>
  <input name="filnavn" type="file" id="filnavn" />
  </label>
  <p>
    <label></label>
    <input type="submit" name="Submit" value="Overfør" />
  </p>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede inteeeL Nybegynder
17. december 2012 - 11:23 #1
$query skal rettes til:

$query = "INSERT INTO trin1 (mulig2_billedet_dvd) VALUES ('".$_FILES['filnavn']['name']."')";
Avatar billede thegenni Praktikant
17. december 2012 - 14:56 #2
Tusind tak, det prøver jeg senere...

Skal nok lige give besked
Avatar billede thegenni Praktikant
17. december 2012 - 22:29 #3
FEDT!

det fungerer.... Mange tak for hjælpen og fordi du gad at bruge tid på det!
Avatar billede inteeeL Nybegynder
18. december 2012 - 00:04 #4
Selvtak, jeg smider et svar. :-)