Avatar billede sebster Nybegynder
18. december 2012 - 08:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trello API

Hej Ekperter

Er der nogle her der har erfaringer med Trello API? Eller kender nogle der gør?
Jeg har pt. et api som kan oprette Card med title og description, men når jeg gerne vil vedhæfte andre kriterier så er det ikke muligt. Nogen der ved hvorfor? Eller hvad man kan gøre?
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2012 - 13:03 #1
<ole>

Der findes en udmærket dokumentation til Trello. Samtidig viser en hurtig googlesøgning, at der ligger bunker af info om API'et på WWW - så det skulle være muligt at finde noget.

At "det ikke er muligt" er i hvertfald ikke rigtig noget, nogen kan bruge til noget. Hvad er problemet? Hvad er det, der gør, du mener, det ikke er muligt?

/mvh
</bole>
Avatar billede sebster Nybegynder
18. december 2012 - 13:55 #2
Det jeg mener med at det ikke er muligt, er at man via api'et kun kan oprette nogle kriterier. Bagefter skal man have CardId for at kunne tilføje flere kriterier.

Jeg har fundet en måde at poste data ind i systemet:

$ch = curl_init("$trello_api_endpoint/cards");
curl_setopt_array($ch, array(
CURLOPT_SSL_VERIFYPEER => false, // Probably won't work otherwise
CURLOPT_RETURNTRANSFER => true, // So we can get the URL of the newly-created card
CURLOPT_POST => true,
CURLOPT_POSTFIELDS => http_build_query(array( // if you use an array without being wrapped in  http_build_query, the Trello API server won't recognize your POST variables
'key'    => $trello_key,
'token'  => $trello_member_token,
'idList' => $trello_list_id,
'name'  => $name,
'desc'  => $color.$desc,
)),
));
$result = curl_exec($ch);
$trello_card = json_decode($result);
$trello_card_url = $trello_card->url;

Derimod har jeg fundet et anden stump af et script som skulle GET alle card i en liste, men det kan jeg ikke få til at virke. Er ikke så erfaren med Curl.

Koden ser således ud:
$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "$trello_api_endpoint/lists/$trello_list_id/cards");
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
$data = json_decode(curl_exec($ch));
$httpResponse = curl_getinfo($ch, CURLINFO_HTTP_CODE);

curl_close($ch);

$results = array();

foreach($data as $b)
{
$board = new Board($b->id);
$results[] = $board;
}

return $results;
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2012 - 14:07 #3
"men det kan jeg ikke få til at virke" >> og hvad mon så dét betyder?  =)
Avatar billede sebster Nybegynder
18. december 2012 - 14:28 #4
Det kunne være der manglede noget? Har lidt svært ved at forstå hvad curl komandoerne gør.
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2012 - 14:33 #5
Jeg spurgte om, hvad det betyder, at det ikke virker  =)

Hvad sker der? Hvad sker der ikke? Hvad havde du forventet skulle ske? Får du fejl? Hvilket niveau er dine PHP-fejlmeldinger stillet til?
Avatar billede sebster Nybegynder
18. december 2012 - 14:43 #6
Nå på den måde. Det jeg gerne vil er at den skal trække en liste fra mit trello-board, men det sker ikke. Det kommer simpelt hen intet data frem.

Jeg får ingen fejl, men har heller ikke rigtig slået fejlmeddeleser til.

Har du en ide til hvad jeg kan prøve?
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2012 - 14:46 #7
Ja, du kan ikke udvikle noget uden fejlmeddelelser, så dem bør du slå til allerførst  =)
Avatar billede sebster Nybegynder
18. december 2012 - 14:54 #8
er det på webhotellet jeg gør det?
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2012 - 14:58 #9
Du kan enten sætte det i filen php.ini, hvis du har adgang til den. Ellers kan du skrive dette i toppen af dokumentet:

error_reporting(E_ALL);
Avatar billede sebster Nybegynder
18. december 2012 - 15:21 #10
Nu er det sat på men den melder ingen fejl.
Avatar billede sebster Nybegynder
02. januar 2013 - 08:37 #11
x