Avatar billede mrlaukamp Nybegynder
20. december 2012 - 15:52 Der er 5 kommentarer

Throttler jeg mit eget net?

Jeg har for et par dage siden fået fat i en lægkker 100/100mbps forbindelse.

Men af en eller anden grund sker der ikke rigtigt noget, jeg har prøvet flere forskellige speedtests, men de siger alle: 20 ned, 5-10 op.

Før jeg fik opgraderet havde jeg 20/2, så noget er der sket.

De siger inde hos kundeservice at det burde virke, og jeg har sendt flere screenshots samt "rapporter" fra bl.a. Mlab.

Hvis der er nogen der ved hvad der kan være galt, ville det hjælpe vildt meget.

lige lidt info:
Jeg bruger IKKE en router.
Vi har IKKE fiberkabler i vores boligkompleks.
Mit netkort er: Realtek PCI-E Gigabit Ethernet NIC, med nyeste driver.
Avatar billede benzon Praktikant
20. december 2012 - 21:56 #1
ØHHHH??

Der er et eller andet galt i det du siger der, for det første siger du at du har en 100/100mbps, der vil jeg lige rette dig det er mbit hvis det var mbps ville det være en 1Gbit linje.

Men så skriver du lidt info længere nede, du bruger ikke router, og i har ikke fiberkabler i jeres kompleks, under mig lidt over, hvordan pokker du så har fået 100/100??

Du er nød til at fortælle hvor du så får de 100/100mbit fra.
Avatar billede mrlaukamp Nybegynder
20. december 2012 - 22:05 #2
Ifølge Cirque (vores udbyder) Har de ordnet fiberkabler fra dem og ud til vores "hovedserver?". Dernæst går det gennem kobber kabler.

De siger, at fordi vi går fra fiber til kobber, kan der ske små dyk fra 100mpbs til ca. 80, men det burde aldrig komme i nærheden af 20.
Avatar billede benzon Praktikant
20. december 2012 - 22:12 #3
Så du har fået et modem fra dem går jeg ud fra?
Avatar billede benzon Praktikant
20. december 2012 - 22:20 #4
Sådan efter lidt hurtig søgning, kan jeg se der er flere, der ikke får levere 100/100mbit, da netop deres kobber ikke kan klare det, og bor du i et ældre byggeri, så snakker vi nok om gamle kobber kabler, helt tilbage fra den gang det blev bygget, og i langt de fleste tilfælde, kan de altså ikke klare så høje hastigheder, der ud over spiller endnu et problem ind, afstand til "hovedserveren" / Centralen, da ADSL vDSL so on alle har problemer med afstand, og jo længere der er, jo langsommere går det.
Avatar billede mrlaukamp Nybegynder
20. december 2012 - 22:23 #5
Komplekset er fra 1970, men vores kabler blev skiftet for ca. 4 år siden. Så jeg har tror ikke de er outdated. Afstanden til "hovedserveren" kan jeg dog ikke svarer dig på