Avatar billede lobster79 Nybegynder
22. december 2012 - 21:04 Der er 1 kommentar

Makro der udføres før autofilter

Hej

Jeg har et excelark(1) med en masse data samt link vha. lopslag til et andet excelark(2).
Excelark (1) har et autofilter, som filtrerer data efter det som brugeren ønsker at se. Problemet er at autofiltreringen tager lang tid grundet lopslag til det andet excelark(2). Hvis excelark(2) er åbent udføres autofilter dog med det samme. Da excelark(2) er et ark flere bruger er det ikke muligt at have det åbent hele tiden. Derudover er data i excelark(2) er dynamisk.
Min ide er at ligge en funktion ind når autofilteret aktiveres i excelark(1). Funktionen skal fjerne lopslaget udføre autofiltreringen og så ligge lopslaget ind igen.
Autofiltreringen kan ske over 17 kolonner.
Findes der en funktion i VBA, der fast kan kodes til at udføre en funktion inden autofilteret aktiveres?

MVH
Kim
Avatar billede finb Ekspert
23. december 2012 - 10:40 #1
Når lopslag er udført:
Ctrl C
Indsæt speciel
"indsæt værdier"
Lav autofilter på
de "døde" tal