Avatar billede johnnysen Nybegynder
24. december 2012 - 11:26 Der er 22 kommentarer

Windows 8 java/nemid

Jeg opretter mit spørgsmål her under styresystemer, da mit problem opstår når jeg har installeret Windows 8.
Omvendt har jeg jo læst om mit problem, og kan se at noget af det skyldes, den nye Java politik som ms har indført i deres IE 10.

Jeg kan bare ikke få Java til at virke, uanset hvor mange gange jeg har installeret det(eller hvor). skal man bare regne med at i en Win 8 kan man ikke komme på nem-id, og dermed ikke :
I banken
På skat.dk
E-boks
fagforeningen osv osv hvor man nu bruger nem-id ???
eller er der en af jer der har en løsning.

Jeg kører en helt ny ren win 8 64 bit inst.

johnny
Avatar billede tom8 Nybegynder
24. december 2012 - 11:52 #1
det skal vist være "desktop" versionen af Windows 8, ikke metro, man skal køre.....
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2012 - 12:00 #2
Prøv et køre linkett her! min bank kører perfekt på Win 8
http://www.java.com/en/download/ie_manual.jsp?locale=en
Avatar billede johnnysen Nybegynder
24. december 2012 - 12:21 #3
#1

Har læst det om desktop versionen, jeg er bare ikke helt sikker på hvad der menes. er det når man trykker på Windows tasten og kommer på skrivebordet ?? det virker heller ikke
Det med at man kan tvinge Windows 8 i desktop vers. er fjernet her i den endelige udgave.

#2 Linket du gav er det jeg har brugt 14 gange nu, det virker bare ikke. Du skriver at det virker perfekt på din maskine med Windows 8 ?? det gjorde det også i sidste uge på min, så holdt det op, jeg formaterede pc'en med det hjalp ikke, hvilke browser bruger du og hvilken udgave ?

Jeg har prøvet med Ie10, Firefox, Google Crome, ingen af dem kan køre det java script. Når jeg checker på netbank hvad der er galt skriver den at java ikke er installeret eller deaktiveret ?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2012 - 12:26 #4
Avatar billede johnnysen Nybegynder
24. december 2012 - 12:36 #5
#4 det var da en fed lille ting tak for det. Det løste bare ikke mit problem :-(
Avatar billede johnnysen Nybegynder
24. december 2012 - 13:35 #6
mit problem er "midlertidig løst" har installeret Win 7 på et andet drev. PÅ den måde får jeg multible boot menu frem ved start og kan så vælge at køre Windows 7 når jeg skal bruge Nem-Id
eller andre ting der kræver Java.

Bare stadig surt at mit Win 8 ikke tillader det.
Avatar billede 2mas2 Juniormester
24. december 2012 - 14:20 #7
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men blot oplyse at jeg køre samme system som dig og har ingen problemer med nemid.
Det havde jeg til gengæld med windows 7 men ikke med windows 8 og de nævnte programmer og steder.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2012 - 14:55 #8
har du prøvet efter du har i stalleret Classic-Shell?
http://gratisupload.dk/vis_billede/689223/
Avatar billede johnnysen Nybegynder
24. december 2012 - 15:48 #9
#8 ja jeg har prøvet efter Classic-Shell, det gav ikke nogen ændring.
Avatar billede tom8 Nybegynder
24. december 2012 - 16:49 #10
lyder skørt at win 8 stinker så meget !? hvad med  IE 9 eller 8 ?

.Og "Det med at man kan tvinge Windows 8 i desktop vers. er fjernet her i den endelige udgave" ......har de virkeligt fjernet det ?
Avatar billede johnnysen Nybegynder
24. december 2012 - 21:56 #11
#10

Har ikke prøvet med IE 9 men 8 er ikke kompatibel med Win 8.

Og ja det er rigtigt de har fjernet det at man kan tvinge Win 8 til at starte op i "skrivebords mode" Tanken er at de vil vænne folk til App ideen hurtigts muligt.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
24. december 2012 - 23:45 #12
jeg har haft samme problem og har kørt win 8 i 7 måneder nu, jeg er normalt ikke meget far at bruge for mange forskellige programmer, men min løsning var at installere google chrome, og derefter java i den browser også,så nu bruger jeg chrome til nem id og den slags..
Avatar billede tom8 Nybegynder
25. december 2012 - 00:03 #13
aha....
Avatar billede tom8 Nybegynder
25. december 2012 - 00:05 #14
aha...google chrome....men det må kunne gøres nemmere ?
Avatar billede johnnysen Nybegynder
25. december 2012 - 12:48 #15
Som jeg skriver i tråd #3 har jeg allerede prøvet Google Crome og det virkede heller ikke. Jeg har nu også prøvet Opera.
Avatar billede tom8 Nybegynder
26. december 2012 - 11:10 #16
kontakt microsoft service......men hvem og hvor ved jeg ikke ! det skal virke, ellers må man da få pengene tilbage ?
Avatar billede poko1 Ekspert
26. december 2012 - 15:43 #17
Prøv at afinstallere java med deres værktøj!
http://www.java.com/en/download/help/index.xml
Avatar billede richardsen Juniormester
17. marts 2013 - 09:49 #18
Har lige fået en bærbar med Windows 8 og er ikke spor imponeret.

Samme problemmer med NemId.
Jeg installerede Java på normalvis i en 32 og 64-bits udgave.
64-eren i en særskilt folder.
Derefter kom ikonet til at ligge på skrivebordet.
Når PC er startet op går jeg til skrivebord, dobbeltklikker på Java ikonet og når så jeg skal ind i netbank etc. så virker det.
Avatar billede johnnysen Nybegynder
23. marts 2013 - 11:36 #19
Jeg har for et stykke tid siden geninstalleret Windows 8. Java har virket siden. Jeg tror mine problemer skyldtes at java på det tidspunkt tråden startede, var generelst presset. (men hvornår er de ikke det )
vh johnny
Avatar billede poko1 Ekspert
23. marts 2013 - 12:20 #20
Du kan lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.
Husk at afvise #13
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede johnnysen Nybegynder
23. marts 2013 - 17:54 #21
tråden lukkes
Avatar billede GlenTrust Nybegynder
28. marts 2013 - 20:47 #22
Afinstaller kaspersky antivirusprogram, så virker java igen.