Avatar billede mp1982 Novice
24. december 2012 - 23:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Omdøbning af 12000 billeder

Hej alle.

Jeg har to kolonner i et Excel ark. Den ene indeholder det gamle billednavn og den anden det nye, hvordan omdøber jeg nemmeste så mange billeder?
Avatar billede chalde Seniormester
25. december 2012 - 01:33 #1
tilføj en ny kolonne forrest hvor du skriver 'ren' (uden ''):
Før:
billedeA.jpg    nytnavnA.jpg
billedeB.jpg    nytnavnB.jpg

Efter:
ren    billedeA.jpg    nytnavnA.jpg
ren    billedeB.jpg    nytnavnB.jpg

gem filen som filnavn.bat (f.eks. omdøb.bat) og placér den i mappen med filerne og kør den (tag backup først).

Vær opmærksom på, at filer med mellemrum i navnet, f.eks. 'billede a.jpg' skal have "" om sig. F.eks:

Før:
ren    billede A.jpg    nytnavn A.jpg

Efter:
ren    "billede A.jpg"    "nytnavn A.jpg"

Kan være der findes andre/nemmere løsninger, blot et skud fra hoften (testet og virker).
Avatar billede mp1982 Novice
28. december 2012 - 14:50 #2
Det virker perfekt sender du svar
Avatar billede chalde Seniormester
28. december 2012 - 16:30 #3
Bare behold point :)
Avatar billede mp1982 Novice
04. januar 2013 - 17:37 #4
Jeg har lavet lidt forskellige forsøg og metoden er ikke så glad for ÆØÅ, hvordan gør jeg lige det. Skal alle ÆØÅ ændre til aa osv.
Avatar billede chalde Seniormester
04. januar 2013 - 20:06 #5
Umiddelbart tænker jeg at der skal ændres codepage (chcp), men har forsøgt uden held. Så umiddelbart må jeg være svar skyldig lige pt.
Avatar billede mp1982 Novice
07. september 2013 - 23:54 #6
Lukkes