Avatar billede anders4u Nybegynder
25. december 2012 - 14:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gendanne data på ekstern hdd?

Hejsa,

Jeg havde problemer med en ekstern hdd, at når jeg tilsluttede den, så skrev den:
"Du skal formatere disken i drev H:, før du kan bruge den"

Jeg læste mig lidt frem til, her på eksperten, at det muligvis ville hjælpe med at køre - chkdsk h: /r /f

Mit store problem er nu at jeg glemte at skrive /r, så jeg har ladet den køre med chkdsk k: /f - nu starter den fint op, men alt er slettet :-(

Er jeg torskedum, eller er der muligheder for at gendanne data?

PFT

Anders :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
25. december 2012 - 14:17 #1
Avatar billede anders4u Nybegynder
25. december 2012 - 14:24 #2
Recuva finder ingenting - den er nu igang med en deepscan, i håbet om at det er bedre :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
25. december 2012 - 14:37 #3
en jeg har brugt meget. du skal huske på at for at redde noget må du ikke have skrevet noget til disken!
http://www.quetek.com/download.htm
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2012 - 16:34 #4
For det første er man ikke torskedum bare fordi man laver en lille fejl, ellers er vi det allasammen:)
For det andet: /r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data
At du glemte den har ingen skade gjort, du fik bare ikke scannet ordentlig. Men du kan jo køre det igen.
Det gendannelses program, som er bedømt som det bedste, er et gratis program, som hedder Photorec http://www.pcworld.dk/art/222315/de-her-programmer-finder-dine-forsvundne-filer
SKAL KØRES SOM ADMINISTRATOR!!! http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec
Avatar billede anders4u Nybegynder
26. december 2012 - 10:40 #5
Tak begge to - jeg er i dette øjeblik igang med Quetek File Scavenger - det virker, efter en deepscan på 11 timer :-) jeg er en meget meget glad mand lige nu - Tak for hjælpen.

Poko1 smid lige et svar, så smider jeg point i din retning.

Selvfølgelig også tak til gammelmand :-)

/Anders
Avatar billede poko1 Ekspert
26. december 2012 - 10:50 #6
I anledning af det er jul OK.