Avatar billede deadman Nybegynder
25. december 2012 - 16:15 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Stofa med egen router

Jeg vil bruge min egen router, så man kan lave portforward.
Har været inde på "mine sider" og slå router-funktionaliteten fra, og deaktiveret trådløs på stofas egen router/modem.
Jeg kan komme på egen router, men der er ikke hul igennem til nettet.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede lysningen Nybegynder
25. december 2012 - 16:27 #1
prøv med stofa.dk
Avatar billede deadman Nybegynder
25. december 2012 - 16:32 #2
Skærer lige ud i pap: Der er ingen internet.
Avatar billede deadman Nybegynder
25. december 2012 - 16:33 #3
Kobler jeg egen router fra er der net.
Jeg vil have det til at virke med egen router.
Avatar billede lysningen Nybegynder
25. december 2012 - 16:35 #4
har du prøvet at slukke for stofa modem
Avatar billede deadman Nybegynder
25. december 2012 - 16:43 #5
Jep. Genstartet og nulstillet. Også egen router.
Avatar billede kimtheman Novice
25. december 2012 - 16:46 #6
Tag alle kabler fra og tag strøm fra på begge routers (og stofas har du disablet router funktionalitet, inde på "mine Sider").

Så sætter du strøm til til stofas router og venter til det hele lyser som det skal (ca. 3-5 minutter).

Så sætter du kabel fra stofas router over i din egens router wan port. Og et kabel fra lan over i din pc. Derefter sætter du strøm til din egen router og venter igen 3-5 minutter. Og genstarter så din pc.

Så logger du ind i din egen routers interface på adressen 192.168.0.1 eller lign. og sætter din router op.

Hjalp det.
Avatar billede lysningen Nybegynder
25. december 2012 - 16:45 #7
hvad er det for en  router
Avatar billede deadman Nybegynder
25. december 2012 - 16:58 #8
Jeg prøver lige senere.
Avatar billede kimtheman Novice
25. december 2012 - 19:24 #9
Det virkede siden du gik død for kommentar eller...?
Avatar billede deadman Nybegynder
25. december 2012 - 21:19 #10
Senere er efter kl 22 :)
Avatar billede deadman Nybegynder
26. december 2012 - 23:50 #11
Fik det ikke til at virke.
Router er testet andet sted og virker.
Avatar billede kimtheman Novice
27. december 2012 - 07:31 #12
Har selv stofa, med egen router tilkoblet uden problemer. Så det skulle være ligetil. Så ved ikke hvor det går galt for dig.
Du må "hyre" en til at hjælpe dig.
Avatar billede lysningen Nybegynder
27. december 2012 - 09:47 #13
test du med same kabel
Avatar billede deadman Nybegynder
27. december 2012 - 19:52 #14
Jep. Kablet fejler heller ikke noget.

Må få en til at hjælpe :(
Avatar billede lysningen Nybegynder
27. december 2012 - 20:29 #15
Avatar billede deadman Nybegynder
27. december 2012 - 20:58 #16
Hvad skal jeg bruge det til?
Avatar billede deadman Nybegynder
27. december 2012 - 20:59 #17
Har aldrig skulle logge på :)
Avatar billede deadman Nybegynder
08. januar 2013 - 12:12 #18
Løsning: tester portforward i stofas modem :)
Avatar billede nissen2630 Novice
09. januar 2013 - 13:10 #19
Hvis du finder løsningen på portforward i stofa's egen router må du meget gerne skrive hvordan du fik det fikset.
Jeg kan nemmelig ikke logge ind på stofa's Thomson router mere efter de har opdateret firmware i routeren.

håber du finder en løsning og vil dele den
Avatar billede deadman Nybegynder
09. januar 2013 - 13:30 #20
Det er stadig i test fasen. Det kommer dog så alle har mulighed for det.
Som sagt tester jeg det blot lige nu, men tjek lige det her ud :)
http://peecee.dk/uploads/012013/Udklip4.PNG
Avatar billede kimtheman Novice
09. januar 2013 - 13:42 #21
øhhh hvis du slår router funtionaliteten fra i stofas egen router skulle portforwarding nu ikke hjælpe.
Både jeg selv og svirgerfar bruger stofa og vi har begge egen router på uden problemer så det lyder mig noget underligt det ikke virker ved dig.

Hvad siger de inde ved support ved stofa?
Avatar billede deadman Nybegynder
09. januar 2013 - 14:40 #22
Kim det er ikke længere aktuelt.
Se #20 :)
Avatar billede nissen2630 Novice
09. januar 2013 - 17:45 #23
Problemethos mig er at jeg slet ikke kan komme ind i setupen mere.
Så hvis du har et hint til hovrdan man kommer ind i den erter deres firmware update ville jeg blive ovenud lykkelig. med den gamle firmware var der ingen problemer med portforwarding det virkede fint
Avatar billede deadman Nybegynder
09. januar 2013 - 18:01 #24
http://peecee.dk/uploads/012013/Udklip4.PNG

Hvis ikke i har fanget den, så er det fra Stofas modem.
Avatar billede kimtheman Novice
09. januar 2013 - 20:29 #25
Ja den er "fanget"

Men du starter med at skrive "Jeg vil bruge min egen router, så man kan lave portforward"

Så det vil sige, det har du droppet og forsøger nu portforwarding i stofas router?

Ellers er der da ingen mening i at begynde at portforward fra stofas. Da dennes routerfunktionalitet netop skal slås fra før man kan bebytte egen router.
Avatar billede deadman Nybegynder
09. januar 2013 - 21:00 #26
Jeg forsøger ikke - jeg bruger nu portforward direkte i Stofas modem og det virker.
Fik aldrig mit eget til at virke og da Stofa tilbød at jeg kunne teste det direkte i modemmet sagde jeg ja tak :)
Avatar billede kimtheman Novice
09. januar 2013 - 21:16 #27
Ja det du kalder modem er en router og modem. Og ja portforwarding har hele tiden været en mulighed i stofas router. Eller det viste du bare ikke inden du begyndte at ville sætte din egen router på?

Så vil du "nøjes" med stofas router og derfra bruge portforwarding så virker dette selvfølgelig når denne funktion findes i deres modem/ router. Så vi kan vel sige dit spørgsmål herinde er løst og tråden kan lukkes?
Avatar billede deadman Nybegynder
09. januar 2013 - 22:04 #28
Kim, portforward og adgang til Stofas modem er der ingen, udover mig og Stofa, der har adgang til. Muligheden skal gives af Stofa, da de har deaktiveret adgang til modemet.

Det er sådan en fætter her der er tale om: http://www.cisco.com/en/US/docs/video/at_home/Cable_Modems/3900_Series/4021192_B.pdf

Spørgsmålet er lukket d. 8/1.
Avatar billede kimtheman Novice
09. januar 2013 - 22:27 #29
Ja okay jeg overgik fra canal digital med samme router/ modem. Og dengang brugte jeg deres interface uden problemer. Men faktisk da vi/ jeg overgik til stofa, fordi de købte canal digitals kunder op, der fik jeg igen sat min egen router til igen. Fordi routeren efter skift af udbyder, nu kunne skifte til bride mode. Det vil sige, jeg kunne igen sætte min egen router på. Det kunne jeg ikke, da canal digital kørte samme modem/ router.

Så forstår stadig ikke, du ikke kunne få det til at virke med egen router. Men du har nok ret i, at stofa som standart har låst deres egen interface, og du kun kan slå router funktionaliteter fra på deres egen hjemmeside, (du skal også, slå det trådløse fra på deres side) før du så kan bruge din egen router.