Avatar billede crazynight Nybegynder
11. august 2001 - 15:55 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor forsvinder vores side fra søgemaskinerne??

Efter at have haft Crazynight.dk i et års tid, og har gennemgået 3 facelifts af design, må jeg desværre konstatere at vi får dårligere og dårligere placering i eks. Google og Altavista - og jeg forstår ikke hvorfor.

Er der nogen der gider kaste et blik på vores koder for at se om det er dem, der ikke er optimale?

Vi mangler åbenbart et eller andet - eller gør noget forkert....
Avatar billede crazynight Nybegynder
11. august 2001 - 15:57 #1
Vi ligger rimeligt stabilt placeret hos Jubii og klippefast hos Yahoo. Sol, Kvasir, Google, Altavista og andre lign. ændrer dog konstant et eller andet.

Blot for at givet et eksempel, lå vi i februar nr. 2 ved Google, så nr. 4, 10, 30 og nu er vi slet ikke på søgeordet der er vigtigst for os (\"polterabend\").
Avatar billede crazynight Nybegynder
11. august 2001 - 16:08 #2
Ville det hjælpe os eks. at tilføje søgeordet til vores url? Eks. til :

www.crazynight-polterabend.dk ?
Avatar billede stigc Nybegynder
11. august 2001 - 16:51 #3
Google viser søgeresultater efter et pointsystem. Jo flere andre sider som Google har registreret og som linker til jer, jo flere point får jeres side. Så det gælder om at få andre sider til at linke til jer....
Avatar billede stigc Nybegynder
11. august 2001 - 16:53 #4
title på jeres sider <title></title> er meget vigtige søgeord. Dumt at have det samme stående på alle sider...
Avatar billede crazynight Nybegynder
11. august 2001 - 16:57 #5
Der er alle mulige sider om \"Birgittes private polterabend\", og dem er der i hvertfald IKKE mange der linker til.....men de ligger langt bedre placeret end www.crazynight.dk

Hvad mener du med det omkring title?
Avatar billede stigc Nybegynder
11. august 2001 - 16:59 #6
title tagget i jeres html, bruger mange søgemaskiner til søgeord.....
Avatar billede crazynight Nybegynder
11. august 2001 - 17:06 #7
jamen der står da netop polterabend 2 gange i title!

Og det forklarer ikke hvorfor mange af de privat polterabendberetninger ligger bedre placeret end os!
Avatar billede stigc Nybegynder
11. august 2001 - 17:08 #8
du skal skrive flere ord i titlen: fest, sjov, gratis, bryllup mm.

Der må være flere links til \"Birgittes private polterabend\", anden forklaring kan jeg ikke komme med.

Avatar billede crazynight Nybegynder
11. august 2001 - 18:27 #9
Men så check www.polterabend.com - den har ét ord \"polterabend\" i sin title kun.....
Avatar billede crazynight Nybegynder
11. august 2001 - 18:38 #10
Og polterabend.com er pludselig heller ikke med i toppen ved Google?!?!?!?

Birgittes polterabend har også kun \"polterabend\" i titlen?!?!?!?!
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 18:52 #11
I har jeres StyleSheet FØR jeres head-sektion + en I jeres head-sektion?
(Påvirker nok ikke søgerobotterne, men virker lidt klodset)

www.joyzone.dk <-- Meget interessant læsning om søgemaskineoptimering.
Avatar billede crazynight Nybegynder
11. august 2001 - 19:02 #12
Tommy > hvad kan vi gøre konkret for det? Jeg har ikke selv lavet siden, så jeg ved ikke præcist hvad du mener?!?!
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 19:07 #13
Man kan ændre i HMTL-koden. Men jeg ved ikke om det er nødvendigt... spørger lige experterne.
Avatar billede stigc Nybegynder
11. august 2001 - 19:34 #14
selvom www.polterabend.com kun har polterabend i deres title kan de sagtens komme nummer 1 på Google. Hvis du søger på \"polterabend\", men søger du på \"free polterabend\" og du har disse stående i title på din side vil du komme nummer 1......
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 19:36 #15
stigc >> Nej. Det er ikke afgørende hos Google.

\"PageRank er en konstant værdi. Det vil sige, at den ikke er afhængig af det der søges på. Værdien tildeles, som en fast faktor for hver enkel side på dit website. Denne værdi bruges så i forhold til de konkrete søgninger, så de relevante sider med højeste PageRank kommer først frem i resultaterne.\"
(Kilde: www.joyzone.dk/soegemaskiner/nyt_03032001-3.asp )
Avatar billede stigc Nybegynder
11. august 2001 - 19:42 #16
hvad er ikke afgørende?
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 19:47 #17
Det er ikke afgørende om man har de ord i titlen.

Prøv at læse linket - det er et interview med en der har været med til at lave Google. Ham der har skrevet det har arbejdet som chef-etEllerAndet på Kvasir.dk
Avatar billede stigc Nybegynder
11. august 2001 - 20:02 #18
tommyf>> Det har du nok ret. Men det er vigtig på mange andre sider.....
Avatar billede crazynight Nybegynder
11. august 2001 - 20:13 #19
Koden er nu opdateret!

Er det bedre????
Avatar billede KoebenhavnsVandski Nybegynder
08. januar 2013 - 13:49 #20
Hej Eksperter!!

Er der nogle af jer der kan komme med lidt SEO råd til denne side:

www.kbhvandski.dk