Avatar billede donslund Nybegynder
27. december 2012 - 14:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Læse email-tekst og vedhæftninger

Jeg er på jagt efter en metode til at læse en email fra en given mailbox. Tekst og vedhæftninger skal gemmes på serveren og vises på hjemmesiden.

Jeg har kigget lidt rundt og er blevet lidt forvirre tover, om jeg skal gå efter noget der kan læse pop3 eller noget der kan læse imap.

Nogen erfaringer?

De scripts jeg har leghet med indtil nu for meget tit time out.

Site og mail ligger ved one.com, hvis der er nogen der har erfaring der.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. december 2012 - 02:57 #1
Du skal bruge den protokol som mail serveren forstaar.

De mest gaengse er POP3, IMAP4 og ActiveSync(Exchange).

Kryds fingre for at det er POP3.

POP3 er nem.

IMAP4 er meget kompleks.

ActiveSync kraever licens.
Avatar billede donslund Nybegynder
31. december 2012 - 09:41 #2
Men det er en pop3-konto, som dog også kan køre imap.

Men så må jeg bare lige se, om jeg kan finde en stump kode der kan pege mig i den rigtige retning med pop3, hvis det er det nemmeste.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. december 2012 - 15:19 #3
http://php.net/manual/en/function.imap-open.php skulkke kunne bruge POP3 ogsaa.

http://pear.php.net/package/Net_POP3 er dedikeret POP3.

eller implementer selv ud fra http://tools.ietf.org/html/rfc1939
Avatar billede donslund Nybegynder
02. januar 2013 - 15:19 #4
Så spiller det. Smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. januar 2013 - 15:26 #5
svar