Avatar billede ehja Novice
28. december 2012 - 20:42 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

HTTP 404 fejl

Jeg har på siden www.qsl.net/oz7tom , efter at have foretaget nogle små rettelser opdaget, at andre ikke kan komme ind på siden som de plejer. De får en besked om, at siden ikke blev fundet og besked om en HTTP 404 fejl.
Selv har jeg ingen problemer, men det har alle andre tilsyneladende, selv om adressen i web vinduet øverst er korrekt, dog uden en skråstreg efter adressen. Hvis man tilføjer denne skråstreg manuelt kommer man straks ind på siden.
En anden ting er, at jeg har valideret siden på W3C validatoren og den er tilfreds, hvis jeg validere siden med hovedadressen, men på to af undersiderne -index og links- giver den en advarsel som jeg ikke kan blive klog på, hvordan jeg skal fjerne.
Kan nogen give en forklaring på disse fejl og hvorledes man retter det?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. december 2012 - 20:52 #1
kan sagtens komme til siden  OZ4IX
www.qsl.net/oz7tom
Avatar billede kjeldsted Novice
28. december 2012 - 21:12 #2
Jeg bliver så videre stillet til optik-welter.de/hcwf.htm hvor jeg får en 404
Avatar billede kjeldsted Novice
28. december 2012 - 21:15 #3
Det sker dog kun i FF. I Safari er der ingen problemer.
Avatar billede ehja Novice
28. december 2012 - 21:17 #4
Det er åbenbart lidt forskelligt, hvordan det viser sig, men prøv at gå på EDRs hjemmeside og under lokalafdelinger vælg kreds 7 og Thisted, der er det ikke muligt for mig, at komme på siden. Det mærkelige er, at der nu i min webvinduet kommer en helt forkert adresse. Jeg formoder, at det er dem der har siden føjet til favoritter og forsøger at komme på siden derfra der har problemer.
Jeg har set på kilden på EDRs side og der står det hele tilsyneladende korrekt.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. december 2012 - 21:18 #5
Avatar billede kjeldsted Novice
28. december 2012 - 21:25 #6
Nu har jeg lige forsøgt at lege lidt med antallet at maksimale tiladte http viderestillinger i FF. Jeg får følgende resulatet:

Antal videre stillinger: 1: http://www.qsl.net/oz7tom/ (med besked om ulovligt viderestillinger)

Antal videre stillinger: 2: http://globalconferencemanagementgroup.com/hcwf.html

Antal videre stillinger: 3: http://commedjournal.in/hcwf.htm

Antal videre stillinger: 4: http://commedjournal.in/hcwf.htm

Antal videre stillinger: 10: http://www.qsl.net/oz7tom/ (uden nogen fejl)
Avatar billede poko1 Ekspert
28. december 2012 - 21:28 #7
Jeg ved ikke hvor det går galt når jeg prøver på en anden PC. virker det ikke første gang men hvis jeg indsætter linket i URLén virker det fortløbende.
Avatar billede kjeldsted Novice
28. december 2012 - 21:32 #8
Et eller andet sted i enten en kildekode eller i en server indstilling må der være noget redirect.
Hvor er ikke til at sige uden at side med serveren/koderne.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
28. december 2012 - 21:45 #9
Prøv og fjern din livecounter og se om problemet går væk.

Prøv og kontakt dem der laver http://qsl.net/ og hør om de har ligende problemer med andre sider på deres domain.
Avatar billede ehja Novice
28. december 2012 - 22:06 #10
#9
Det er mig selv der laver siden og jeg arbejder ikke med andre sider.
Jeg har nu prøvet, at fjerne live cunteren uden at det ser ud til at ændret på problemet.
Avatar billede ehja Novice
28. december 2012 - 23:04 #11
Jeg har nu fundet ud af, at qsl.net er ved at opgradere deres side og har arbejdet med det siden engang før jul. Måske er det derfra alle problemer er opstået. Foreløbig venter vi og ser tiden an til efter nytår. Jeg vender senere tilbage med besked om, hvordan det går.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2012 - 00:51 #12
Det er en kende mystisk, for et direkte link virker, men så snart det er et link på en hjemmeside, sker det ovenfor beskrevne. Men andre sites på qsl.net, mit inklusive, virker ok.

Det kunne nok være smart at fortælle qsl.net hvad der sker.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2012 - 00:52 #13
direkte link --- altså skrive url-en selv.
Avatar billede ehja Novice
29. december 2012 - 08:42 #14
#13
Det er det jeg også har observeret, men hvad kan man gøre ved det??
Avatar billede ehja Novice
29. december 2012 - 08:45 #15
Jeg må prøve at spørge qsl.net, selv om jeg ikke er så god til engelsk.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
29. december 2012 - 13:39 #16
Prøv og kig om der er nogen .htaccess filer på din hjemmeside.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
29. december 2012 - 17:05 #17
prøvede lige dit link i #0, og denne side blev straks blokeret af AVG virus scanner, så ingen besøg herfra.
browser nyeste FF

prøv at checke coden om der ligger noget du ike selv har langt ind, hvilke #8 også er inde på
Avatar billede ehja Novice
30. december 2012 - 00:57 #18
#17
Jeg har cheket koden uden at finde noget unormalt, det kan alle i andre vel også gøre ved at højreklikke på siderne og vælge "Vis kilde".
Avatar billede kjeldsted Novice
30. december 2012 - 01:02 #19
Det er bare svært for og andre at vide hvordan tingene ligger på servere, om der er brugt en .htaccess, som skrevet i #16, og, sådan.
Avatar billede ehja Novice
30. december 2012 - 01:14 #20
#19
Jeg er ikke så meget inde i programmering, at jeg ved hvad .htaccess er for noget, men via FileZilla kan jeg jo gå på serveren og kontrollere alle siderne og der kan jeg ikke se noget der er anderledes end det jeg kan se direkte på siden når den er oploadet på min PC.
Avatar billede ehja Novice
05. januar 2013 - 16:06 #21
Jeg har nu kontaktet qsl.net og har fået nedenstående svar retur. Problemet er hermed løst uden, at jeg dog er klar over, hvordan den er opstået. Jeg tror dog ikke den gamle mail adrasse har
noget med sagen at gøre.

Hello Again Erik,
The OZ7TOM web site had indeed been "hacked".  The offending file has been disabled.
I have reset the password so the "bad guys" can't get access to the site again.
I am not sure if the email address that is associated with the site (martin.tromborg@skolekom.dk)  is still the best one to use.  I have changed the email address to your email address, but if there is a better one to use, please let me know and I will change it to that one.

JR WJ3R
QSL.net