Avatar billede mogensjo Praktikant
29. december 2012 - 15:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

USB kabel til Samsung Galaxy S3

Jeg har umiddelbart et problem med at finde ud af hvilket USB kabel jeg skal bruge til min Samsung Galaxy S3. Jeg har fundet dette på nettet http://www.kabelmix.dk/shop/usb-kabel-2-714p.html er det det rigtige?

Håber nogle kan svare mig.

På forhånd tak.
Avatar billede thov Forsker
29. december 2012 - 15:21 #1
Ja, micro-USB er det rigtige.
Avatar billede mogensjo Praktikant
29. december 2012 - 15:39 #2
Jeg har fundet ud der er noget der hedder USB micro-A og USB micro-B, det forvirrer mig en smule. Det jeg henviser til er micro-B. Du skriver at USB micro er korrekt, men skal det være A eller B??
Avatar billede claes57 Ekspert
29. december 2012 - 15:55 #3
USB-A er den del, der går i en pc - og du skal til telefon have 'den anden ende', dvs en USB-mikro-B
Avatar billede poko1 Ekspert
29. december 2012 - 16:36 #4
I min Samsung er det et specielt USB stik!
Avatar billede mogensjo Praktikant
29. december 2012 - 16:54 #5
Ikke USB-a men USB micro-A som denne: http://www.kabelmix.dk/shop/usb-kabel-2-337p.html
Avatar billede poko1 Ekspert
29. december 2012 - 17:03 #6
Til min Samsung ser det ud som det til højre det til venstre er til et digitalcamera.
http://gratisupload.dk/vis_billede/689428/
Avatar billede mogensjo Praktikant
29. december 2012 - 17:29 #7
Hmmm... Umiddelbart ser ligner det den der micro-B, så den prøver jeg at købe - tak for hjælpen... Hvordan giver jeg point ?
Avatar billede poko1 Ekspert
29. december 2012 - 17:36 #8
Det gør du ved at bede den der gav den rigtige løsning om at lægge som svar og jeg samler ikke!
Avatar billede thov Forsker
29. december 2012 - 17:47 #9
Det kabel du selv fandt, er det rigtige.
Det er den standard som HTC og Samsung længe har brugt, og som Apple (modvilligt?) har tilsluttet sig med iPhone 5.
Avatar billede mogensjo Praktikant
29. december 2012 - 23:09 #10
Jamen hvis poko1 ikke samler kan thov så ikke smide et svar?
Avatar billede thov Forsker
30. december 2012 - 13:21 #11
Læg bare et svar selv og tag point.
Du havde fra starten fundet det rigtige kabel, men var bare lidt i tvivl.
Det er heller ikke nemt, når der både findes mini-USB og micro-USB.
Mini-USB er glimrende til kamera, mp3 afspiller og cykelcomputer, men nok for klodset til ultratynde smartphones - sikkert derfor micro-USB kom til.
Avatar billede mogensjo Praktikant
30. december 2012 - 19:08 #12
Okay - men tak for hjælpen alligevel :)