Avatar billede candide Mester
29. december 2012 - 19:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Evolution mk-149 midi til usb

Jeg har et gammelt Evolution mk-149 keyboard der formentlig fungerer endnu. Jeg har dog ikke længere kablet til det.
Keyboardet har én midiudgang og jeg håber at nogen kan svare mig på om der kan skaffes et kabel der konverterer til usb.
(Jeg har set en del kabler der har 2 midistik, men mit keyboard har altså kun en udgang).
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2012 - 19:29 #1
Hej.

  Du kan få dem lige som du vil:
http://www.4sound.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=Midi%20interface

De bedste hilsner
Avatar billede candide Mester
29. december 2012 - 19:31 #2
Jeg er totalt begynder på det område. Kan du ikke hjælpe mig til hvad jeg skal anskaffe?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2012 - 19:39 #3
Hej igen.

  Umiddelbart vil Roland'en http://www.4sound.dk/shop/midi-interface/roland/um-one.html være en helgardering, men der burde ikke være nogen forskel på dem, set fra dit musikprograms ende. Så frit valg på alle hylder, men personligt ville jeg starte med at kigge i den billigste ende. MIDI er en meget taknemmelig (og gammel!) protokol, så den stiller ikke de store krav.

/Carsten
Avatar billede candide Mester
29. december 2012 - 20:03 #4
Inden jeg lukker og giver dig pointene. Hvorfor er der to midistik på kablet?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2012 - 22:30 #5
Hej igen.

  Et gæt er at det ikke har været rimeligt, økonomisk, kun at lave et interface med en port. Så hvorfor ikke give kunden mulighed for to instrumenter, hvis det koster det samme at fremstille som et interface til et?

/Carsten
Avatar billede chalde Seniormester
30. december 2012 - 00:18 #6
1xIn
1xOut
Avatar billede candide Mester
30. december 2012 - 11:52 #7
Jeg siger mange tak for hjælpen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. december 2012 - 14:18 #8
Selvtak - husk nu, svar er til pointgivning - alt andet er kommentarer. Når du godkender svaret er der givet point.