Avatar billede mabruus Nybegynder
29. december 2012 - 19:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til PDF

Hej alle.

Jeg skal til eksamen her i januar, hvor vi skal aflevere elektronisk og det skal være som PDF.

Jeg bruger ofte programmet Maple til at lave udregninger og det kan fint eksporteres til PDF. Problemet kommer så, når man skal lave en forside..

Kan man oprette en ekstra side i PDF?

Og til andre fag laver jeg noget i Excel og noget i word og noget i Maple.. Hvordan får jeg sat alle disse dele sammen pænt i en PDF fil?

Mvh mabruus
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2012 - 19:32 #1
Hej.

  Well, den pragmatiske tilgang vil jo være blot at samle det hele i et Word-dokument (i hvert fald i 2010) og blot vælge "Gem som PDF".

De bedste hilsner
Avatar billede vejmand Juniormester
29. december 2012 - 19:38 #2
Her kan du samle flere pdf-filer til en pdf-fil: http://www.pdfmerge.com/
Avatar billede mabruus Nybegynder
29. december 2012 - 20:04 #3
Tak..

Problemet er bare, at når udregningerne fra Maple gemmes i Word, bliver det rigtig grimt
Avatar billede vejmand Juniormester
29. december 2012 - 20:08 #4
Så kan du bruge mit forslag.

Husk at sende egne indlæg som kommentar, og ikke som svar.

Svar er til point, som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede mabruus Nybegynder
29. december 2012 - 20:15 #5
Det har jeg lige prøvet og det virker fint - tak.

Beklager det med svar/kommentar. Hvordan får jeg givet point til dig på den rigtige måde så? :)

En sidste ting en af jer mulighed kan hjælpe med. Har prøvet at lave det omtalte PDF dokument og det fint, men kan man gå ind og ændre i en PDF fil?
I de udregninger jeg har lavet i Maple, vil jeg gerne være opgave starter på en ny side, men i selve Maple er der ikke hjælpelinjer, så man kan se hvornår den skifter.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. december 2012 - 20:32 #6
Point giver du ved at acceptere dette svar.

Nu kender jeg ikke programmet Maple, men kan du ikke bruge noget ala Vis udskrift til at se hvornår den skifter?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2012 - 22:32 #7
Hej igen.

  Du skal bruge Adobe Acrobat Std./Pro for at kunne ændre i PDF'er.

/Carsten