Avatar billede hj0rth Nybegynder
30. december 2012 - 12:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HDMI switch/samler med selvstændig lyd-output

Hej

Jeg har i længere tid ledt efter en boks der kan samle mine medier der kører med HDMI(PlayStation, Apple TV, TV-boks osv.) til én skærm(i dette tilfælde en projekter med HDMI).

Umiddelbart fandt jeg løsningen i dette forholdsvis billige produkt:
http://www.btechavmounts.com/product-range/consumer/av-cables-controls/controls/products/bt939

På papiret formår den at samle billede og lyd samme sted.
Men som de fleste nok kender til, leverer skærmen(projekteren) ikke den bedste lyd i min stue.
Jeg har samlet mig et lækkert velspillende B&O anlæg, som kun kan modtage et AUX-signal via phono eller mini-jack gennem en adapter.

Som jeg ser det har jeg følgende løsninger:
En løsning kunne være at tage lydoutputtet fra projekteren og sende det til anlægget, men jeg tvivler på at det er en god løsning for lydkvaliteten og projekteren.

En anden løsning kunne være at købe en såkaldt matrix-switch som kan give mig 2 HDMI outputs. Men så skal jeg have endnu en boks til at konvertere lydsignalet, og jeg er slet ikke sikker på at begge outputs kan være aktive på samme tid.

Ønskeløsningen(som jeg ikke ved om er mulig) er en boks der samler mine HDMI-signaler og sender et samlet billedoutput til projekteren samtidig med at jeg kan hive et lydoutput gennem et mini-jackstik/photostik eller en optisk lydport. Er nogen af jer bekendt med et sådant produkt?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2012 - 13:10 #1
Har ikke selv set disse i funktion, men er det noget i den stil her?
http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-switch/hdmi-switch-%284-input--1-output%29-m-lan,-lydudgang.asp
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2012 - 13:11 #2
prøv dette link, det andet virker vist ikke rigtigt:
http://kortlink.dk/bvtg
Avatar billede hj0rth Nybegynder
30. december 2012 - 13:51 #3
Wow Xp professional

Jeg er forbløffet når en sand ekspert melder sig på banen. Dette produkt er lige hvad jeg skal bruge. LAN funktionen oveni er en bonus jeg ikke turde håbe på fulgte med.

avXperten.dk har den desværre ikke på lager. Men jeg har fundet den her til billigere penge:
http://www.gamebits.dk/shop/konig-4-ports-13518p.html

Tusind tak for det hurtige svar. Vil du smide et "svar" så du kan få pointene?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2012 - 14:52 #4
Det var da godt du kunne bruge det.
Det der med sand ekspert er måske lige at overdrive det lidt ;-)
Held og lykke med dit nye opsæt.