Avatar billede ebea Ekspert
30. december 2012 - 14:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sortere farver ud fra farvekode

Hej, og rigtig Godt Nytår til alle herinde!

Er der en VBA Guru, som kan hjælpe med følgende problemstilling:

Jeg har en del farvenumre på Tråd farver, som er listet i deres RGB farvekoder, og i hver deres faneblad (10 stk.).

Det jeg ville se om var muligt, var at matche (sammenligne) farverne ud fra deres RGB kode, fra hvert ark, derefter sortere, og placere dem i et nyt ark, hvor der er lavet en reference farveskala, med numre (rækker ned), på ca. 550 farver. Der er ikke lige mange numre i hvert faneblad hvor der skal søges i. Det er denne reference skala, som der skal søges op imod, og ved at følge rækkerne fortløbende ned.

Der skal søges, så det er i rækkenummeret med de enkelte RGB koder (har hver sin kolonne), samt i det enkelte faneblad.

Der vil ikke kunne findes nøjagtig match, og derfor er der nok nødt til at være en afvigelse på (måske) 10%, på hver farve.

Hvis det er nemmere (det er det for mig), kan jeg sende filen.

Jeg vil også gerne give flere point.

MvH
Avatar billede KurtOA Praktikant
30. december 2012 - 19:56 #1
Det lyder som en spændende lille opgave ;-)
Hvilken Excelversion bruger du? Dansk eller engelsk?

Du er meget velkommen til at sende mig en kopi af filen
- så vil jeg gerne gøre et forsøg.

Send gerne lidt uddybende tekst til dine ønsker/behov.
Såvidt jeg kan se er det 10 faneblade der skal gennemlæses - og kopieres til en ny fane som du allerede har lavet?

mvh Kurt O-A

PS: Min emailadresse findes under min profil.
Avatar billede KurtOA Praktikant
10. januar 2013 - 09:17 #2
et svar ;-)