Avatar billede snedker1 Juniormester
30. december 2012 - 16:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Stop ved installering

Hej
Jeg sidder med en computer hvor jeg ikke kan installere windows XP , der bliver læst diverse drivere ind (ram formentlig) for det er inden jeg kommer til at se harddisken.LGA 1155 , bundkort asus P8P67 pro.
Følgende meddelelse
STOP : 0x0000007B (0xF78D2524 , 0xc0000034 , 0x00000000 , 0x00000000 )
Det er en original win xp skive med servicepack 2 på , jeg har prøvet en anden harddisk også - med samme resultat - så det er ikke diskfejl.
Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre ?
Disken har kørt med win7 på tidligere og det er meningen at der skal laves dual boot på den med win7 som default - derfor vil jeg installere xp først og så win 7 bagefter.... så den kommer til at ligge øverst i boot.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. december 2012 - 16:16 #1
i xp-installering - fjern alle partitioner på disken (alt skal væk), og opret så to nye (en til xp, en til senere brug til w7).
w7 har en skjult partition til gendannelse/reparation, og den kan forhindre 'nedgradering' (dvs at xp bliver indlæst).
Avatar billede sadolin1978 Novice
30. december 2012 - 16:32 #2
vær opmærksomn på om det er en IDE eller SATA disk også
Avatar billede snedker1 Juniormester
30. december 2012 - 16:44 #3
Jeg har via en docking og en anden computer først slettet de gamle  og formateret disken som en stor disk(mbr) og det er en sata disk
Avatar billede snedker1 Juniormester
30. december 2012 - 17:00 #4
Glemte lige
det er en 500 GB harddisk og den viser 465,76 gb plads . Jeg synes tidligere vi har kunnet se en lille partition på c som win 7 lavede .... det synes jeg ikke jeg kan se mere.. er den lille "opdeling" blevet skjult ???? for så kunne der måske også ligge en skjult del på denne disk ?
Avatar billede sadolin1978 Novice
30. december 2012 - 18:42 #5
du er sikker på du har SATA driverne når du ligger XP ind. Har selv før oplevet denne fejl
Avatar billede snedker1 Juniormester
30. december 2012 - 18:56 #6
Ja.... Jeg har lavet en "make disk" fra den cd-rom til bundkortet og jeg mangler kun at afprøve 1 af de 4 der ligger på disketten, den der er highlightet når den læser disketten har jeg selvfølgelig prøvet først , men det er ellers den der ligger nederst i rækkefølgen.
Avatar billede snedker1 Juniormester
30. december 2012 - 19:32 #7
Den indlæser en iastor.sys fil  og så fortsætter den lidt endnu med indlæsning fra cd - hvorefter der bliver sort skærm med en blinkene curser oppe i venstre hjørne ....... Og så kommer meddelelsen om at windows har fundet en fejl og for at beskytte computeren.... Stopper den
Der kommer så råd om at man skal undersøge for virus , fejl på harddisk og ellers genstarte.
Jeg har scannet disken fra en docking ... Og der er ikke fundet fejl.
Jeg skal ikke kunne sige om den cd-rom laver en korrekt diskette ... Jeg har før haft et bundkort hvor den medfølgende cd ikke kunne bruges . Nettet er desværre nede (kabel fejl) så jeg klarer mig nu med ipad og simkort..... Men det er jo ikke til at downloade og åbne en skid med sådan en æbleting .
Avatar billede sadolin1978 Novice
30. december 2012 - 21:42 #8
jeg har ikke de store forslag andet end at sæt disken i maskinen og ikke i dok.
brug win XP til at slette og oprette partioner
håbe på du har alle drivere der skal bruges, har dog før været udsat for at en HP maskine skulle bruge en Acer driver til Sata
Avatar billede snedker1 Juniormester
30. december 2012 - 22:48 #9
Jamen den er i maskinen..... Dok det bruger jeg  kun til formatering o.l.
Dokken er tilsluttet en anden maskine (usb)
Avatar billede sadolin1978 Novice
31. december 2012 - 09:21 #10
Har ikke flere forslag herfra andet end at lade disken være i maskinen prøv at bruge XP til at slette alt også prøv igen
Avatar billede snedker1 Juniormester
31. december 2012 - 09:33 #11
Der kan vel ikke ligge noget på bundkortet (hukommelse) i stil med bios oplysninger og andet som huskes  uanset om computeren er tændt eller ej ?
Må indrømme at det giver mig grå hår det her.
Avatar billede sadolin1978 Novice
31. december 2012 - 23:48 #12
Kan godt forstå det giver lidt grå hår men nej jeg tror næppe der ligger oplysning på bundkort eller BIOS om OS. så det er stadig med stor sansynlighed enten sata driver eller din formatering af HDD der driller
Avatar billede snedker1 Juniormester
17. februar 2013 - 18:55 #13
Kan ikke komme det nærmere .... har afskrevet dual boot og XP