Avatar billede klud Praktikant
03. januar 2013 - 20:12 Der er 5 kommentarer

Synology DS212j - og Handbrake

Hej med jer.
Kan man køre handbrake på Mr. Nasty (min Nas)
Og hvis ja - hvordan.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. januar 2013 - 20:54 #1
Hmm, med downloads kun til Mac, Win og Linux kan jeg ikke umiddelbart lige se, hvordan det skulle lade sig gøre?
Avatar billede chalde Seniormester
03. januar 2013 - 21:14 #2
#1 Synology kører Linux. Så det afhænger mere eller mindre af CPUen (se nedenfor).

#0 Umiddelbart er det ikke lavet som en pakke, så det kræver at du selv roder lidt med det.
Eneste issue kan være CPUen. Der sidder en ARM i din, så det kræver at Handbrake (og dependencies) er skrevet til også at kunne køre på ARM.
Umiddelbart ser det dog ikke ud til at det findes til ARM:
http://sourceforge.net/projects/handbrake/files/
Så du må ud i noget andet end Handbrake.
Avatar billede klud Praktikant
03. januar 2013 - 22:57 #3
ok chalde du har overbevist mig - smid et svar
Avatar billede komputerdk Mester
04. januar 2013 - 00:25 #4
desuden vil det også tage en evighed..

Min Samsung Galaxy SIII er med en Samsung Exynos QuadCore 1,4GHz med 32bit RAM (op til DDR3)

Din NAS har en Marvell 1-1,2GHz MV6281 ARMv5TE 16bit DDR2 RAM - som måske optimistisk set er ca 3 gange langsommere pr. kerne end EN arm cortex A9 kerne i S3'eren.. og jeg vil tro at 3 gange langsommere er lavt sat, da Cortex A9 er en såkaldt highend ARM CPU (med ARM v7 arkitektur) og ARMv5TE (som er arkitekturen) er en lowend.. så ting som NEON som er multimedia acceleration a la SSE på en Intel CPU gør det kun meget værre.

mit bud, så er den nok ca 10-20 gange langsommere..(rent gæt, baseret på MIPS for en ARMV5TEJ )

men 45 min film encoded på min SGS3 til 720p h264 tager ca 17 timer (estimeret af Video Converter for Android ca 1FPS...jeg mener min bærbar (med i7 SB) er vi oppe på 140 FPS i handbrake..

Sagt på en anden måde - lav en batch encoding på en ordenlig PC - det vil alt andet lige tage meget mindre tid at lave.. du kan jo altid få Handbrake til at gemme direkte på din NAS.. man kan også bruge Handbrake CLI (command Line Interface) hvis det skal gøres lidt mere automatisk
Avatar billede chalde Seniormester
04. januar 2013 - 19:51 #5
Ingen point til mig tak :)