Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
06. januar 2013 - 16:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dell stationær med Win7 taber tiden

Hej,

Mine forældre har en Dell stationær, som er tre-fire år gammel...

Den kører med Win 7 og er fuldt opdateret ift. Windows, der er antivirus, Ccleaner og jeg kører af og til Malwarebytes Anti-Malware .

Er det batteriet på bundkortet der er stået af, eller hvor går det galt?

Da jeg startede op nu "troede" computeren at det var 1. januar 2007 03.40...

Det medfører bl.a. at div. certifikater i Firefox til fx netbank mv ikke virker...
Avatar billede poko1 Ekspert
06. januar 2013 - 16:25 #1
De skal have BIOS Batteriet skiftet! men ind til videre så å ind i klokken i nederste højre hjørne og søt tiden til internet tid.
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
06. januar 2013 - 16:28 #2
Tænkte nok det var det det lugtede af... Det var sgu ikke længe det holdte? :o
Avatar billede poko1 Ekspert
06. januar 2013 - 16:33 #3
Skrev du ikke  År?
Avatar billede poko1 Ekspert
06. januar 2013 - 16:33 #4
Skrev du ikke 3-4  År?
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
06. januar 2013 - 16:35 #5
"Jo jo, men alligevel" - har andre computerer - både stationære og bærbare som har holdt væsentlig længere :)
Avatar billede poko1 Ekspert
06. januar 2013 - 16:41 #6
Jo mere de er tændte jo mindre slid på batteri i den tid den er tændt skal den ikke bruge af batteriet.
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
06. januar 2013 - 16:42 #7
;) Tak for hjælpen... Lav et svar og få point :)
Avatar billede poko1 Ekspert
06. januar 2013 - 16:46 #8
Jeg samler ikke point men du har jo heller ikke sat nogle!!!
men husk at lukke.:-)
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
06. januar 2013 - 16:57 #9
Point taken ;)
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
06. januar 2013 - 18:18 #10
Nu har vi lige skiftet batteriet - og ved første opstart skriver den (stadig):

CMOS checksum error - Defaults loaded

Press F1 to continue, F2 to enter Setup
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
06. januar 2013 - 19:16 #11
Nå, den skulle bare lige genstartes en gang mere :)