Avatar billede OllingProductions Nybegynder
07. januar 2013 - 15:38 Der er 5 kommentarer

AMD FX 4-Core 4 x 4,2 GHz God til gaming?

Hey!
Jeg har kigget på en stationær computer med en AMD FX 4-Core 4 x 4,2 GHz CPU. Og da jeg ærligtalt selv ikke ved så meget om det ville jeg spørge jer. Er denne processor god nok til at køre rimeligt krævende spil?

Tak på forhånd!
Avatar billede Blandy Praktikant
07. januar 2013 - 15:48 #1
Mere end rigeligt hvis man kigger på processor delen. Men rent spilafvikling, så er det grafikkortet der tager nok 80 - 90 % af læsset. Så ville nok hellere se på grafikkortet end på den egentlig cpu. Selvom den også har betydning for afvikling af spil, samt mængden af ram.
Avatar billede OllingProductions Nybegynder
07. januar 2013 - 15:56 #2
Grafikkortet er et NVIDIA GeForce GTX 650TI - 2048MB
Avatar billede Blandy Praktikant
07. januar 2013 - 16:03 #3
Avatar billede kjaergaard_anders Nybegynder
07. januar 2013 - 22:55 #4
Du kan test om din computer er kraftig nok på den her hjemmesiden.
Første gang du starter testen, skal du download en lille applet/program, derefter køre det hele automatisk, du skal også lige fortælle hjemmesiden, hvilket spil du vil køre på din computer.

http://www.systemrequirementslab.com/cyri
Avatar billede Blandy Praktikant
08. januar 2013 - 08:13 #5
@anders: Synes ikke helt man kan regne med dens output. I hvertfald ikke hvis man ser på det hardware, den mener man har i sin dåse. Vil sige den rammer 7 ud af 10 gange forkert på mængden af hukommelse på ram og gpu.