Avatar billede magic-mouse Novice
08. januar 2013 - 08:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få kontakt med remote desktop

Når jeg forsøger at komme i kontakt med mit remote desktop skriver den at der ikke er kontakt med mit remote desktop,

Har prøvet det med Windows XP, Windows 7 HP, Windows 7 Pro.

Gør jeg det over min telefon Galaxy III eller Tablet Galaxy Note, virker det fint.

Target kører med Windows XP, og jeg har tidligere haft kontakt med computeren, så alt virker at fungere der.
Avatar billede Blandy Praktikant
08. januar 2013 - 08:20 #1
kan være din firewall har blokeret den port som programmet lytter på? Eller programmet er blevet blokeret af antivirusen.
Avatar billede magic-mouse Novice
08. januar 2013 - 08:28 #3
Læs venligst 1 gang til.

"jeg har tidligere haft kontakt med computeren" + "Gør jeg det over min telefon Galaxy III eller Tablet Galaxy Note, virker det fint."

Jeg søgte ikke guides til hvordan man installerede remote desktop da jeg allerede har installeret det.
Avatar billede chalde Seniormester
08. januar 2013 - 08:31 #4
Tilgår du det fra samme netværk, og hvordan er dit netværkssetup?
Avatar billede magic-mouse Novice
08. januar 2013 - 08:32 #5
Jeg kommer ude fra.

Router settings fungere da jeg tidligere har haft kontakt med alle 3 maskiner.
Avatar billede chalde Seniormester
08. januar 2013 - 08:41 #6
Kan du komme i forbindelse med det fra samme netværk?
Avatar billede magic-mouse Novice
08. januar 2013 - 12:20 #7
Har ikke mulighed for at kople mig på netværket, som delvist er årsagen til at jeg har remote desktop på den.

Jeg ser dog hvor du vil hen. Se om problemet også findes lokalt.

Men desværre ikke, lige nu sidder jeg med remote desktop på telefonen og skaper en session med Teamviewer på computeren men det er jo ikke håldbart i længden.
Avatar billede magic-mouse Novice
09. januar 2013 - 09:56 #8
Ok fandt løsningen....

Sørgeligt men sandt.

Høgreclick på taskbaren og vælg taskmanager.

I menuen vælg Shutdown -> Reboot.

Vent ca 10 min.

Bingo.
Avatar billede chalde Seniormester
09. januar 2013 - 10:29 #9
Klassikeren over dem alle :)
Der har vi alle været... og ikke sidste gang ;)