Avatar billede Superstes Novice
08. januar 2013 - 19:59 Der er 3 kommentarer

Fast IP-adresse hjemme, dynamisk ude

Hej.

Kan det lade sig gøre at sætte Windows 8 (Pro) til altid "bede" om den samme IP-adresse, når jeg er hjemme på mit eget WiFi, og acceptere dynamisk IP-adresse-tildeling når jeg er på fremmede WiFi?

I så fald hvordan?
Avatar billede jjam Juniormester
08. januar 2013 - 20:29 #1
Du kan formodentlig sætte din DHCP server (sikkert din router) til at tildele samme IP adresse til PCens MAC adresse hver gang.
Avatar billede Superstes Novice
11. januar 2013 - 13:01 #2
Nu har jeg TDC Work - og der kan man ikke tildele IP-adresser i routeren - det kan man i Home-versionen, men ikke i Work...

Routerens DHCP tildeler IP-adresser i intervallet fra xxx.xxx.x.1-xxx.xxx.x.99.
Så den stationære PC, TV'et, harddiskoptageren og alle andre dimser jeg har stående har jeg på apparaterne fortalt at de skal have en IP-adresse der er udenfor det interval - og det får de så. Ingen problemer.

Men dem flytter jeg heller ikke rundt mellem forskellige WiFi-netværk som jeg gør med den bærbare - derfor spørgsmålet.
Avatar billede jjam Juniormester
11. januar 2013 - 14:45 #3
Måske du inde på netkort indstillingen, kan sætte DHCP op og under alternative indstillinger angive en fast IP. (Jeg har ikke selv prøvet). Eller sætte en billig WIFI router op med wan til eksisterende netværk.