Avatar billede ramtafkraeftdk Nybegynder
09. januar 2013 - 18:32 Der er 8 kommentarer

Logo til RamtAfKræft

Hej. Jeg søger hjælp til hjemmesiden www.ramtafkraeft.dk (kan også staves med æ).

Jeg har ikke nogle kriterier som sådan - kan ikke stille krav, når alt hvad man kan betale er point.

Jeg har startet hjemmesiden for at skabe et forum for kræftramte og pårørende.

Logoet vil blive brugt på hjemmesiden og evt. på reklamer rundt omkring på landets sygehuse :-).
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2013 - 20:35 #1
Har ikke forstand på at lave en hjemmeside, men jeg synes det er et godt initiativ.
Har selv haft kræft alt for tæt ind på kroppen, da min far døde af det for snart 8 år siden 66 år gammel.
Jeg kan sagtens finde en del billeder som kunne bruges til din side. Problemet er bare at der sandsynligvis er rettigheder i forbindelse med disse, da de ligger tilgængeligt på nettet.
Men alt det ved du jo i forvejen.
Specielt billeder af unge mennesker og børn der er ramt, påvirker mig meget. Specielt også når man selv har børn.
Et andet er selvfølgelig den blå sløjfe også er symbol for det.
Avatar billede Judith-one Nybegynder
09. januar 2013 - 20:38 #2
Jeg ikke helt hvor stor chancer du har for at nogen gider at udvikle et logo design for point.

Hvorfor ikke finde en billig grafiker som du kan komme i dialog med?
Hvis det er du vil starte noget seriøst, kan man vel lige så godt starte fra starten end at springe over hvor gærdet er lavest.
Avatar billede ramtafkraeftdk Nybegynder
09. januar 2013 - 21:00 #3
220661: Mange tak. Jeg holder mig helt fra billeder, da jeg ikke vil have problemer med rettigheder. Er ked af at høre det med din far.

Judith-one: Jeg har været studerende i længere tid, men er nu sygemeldt pga. kræft - har en kæreste der studerer, har en dreng på 11 måneder og har lige brugt over 500 kroner på at starte siden op. Der er ikke luft i budgettet til et logo - jeg håber lidt at folk vil gøre det gratis for en god sag. Så din kommentar om at springe over hvor gærdet er lavest, finder jeg en anelse usmagelig.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2013 - 21:27 #4
#2 Når man ikke kender baggrunden for det der spørges om så bør man ikke udtale sig på den måde du gør.
Jeg finder også din udtalelse usmagelig.
Det er jo ikke en reklame for en vare eller et produkt.
Det er mennesker og følelser og det burde du have respekteret mere.
Har lært at man skal tænke før man taler.
Det glemte du vist her :-(
Avatar billede Himbear Nybegynder
10. januar 2013 - 12:21 #5
Hvis vi kan få en dialog om hvordan logoet skal se ud og det blot er et spørgsmål om at jeg skal tegne det op eller f.eks. sætte teksten pænt op, så vil jeg gerne hjælpe :-)

Måske har du selv eller andre herinde nogle gode idéer?
Avatar billede ramtafkraeftdk Nybegynder
11. januar 2013 - 08:10 #6
Umiddelbart tænker jeg noget rødt og hvidt - Evt. et stort R, med A og K med mindre størrelse inde i. Måske bare et dekorativt R?

Alt sådan noget med hjerte, skjold og så videre, er umiddelbart for krævende og sikkert også voldsomt.
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. januar 2013 - 11:56 #7
Regner du med at beholde den røde baggrundsfave?
Avatar billede bill20 Nybegynder
14. januar 2013 - 16:54 #8
Jeg har prøvet med denne.
http://www.persen.dk/eksperten/974900.html

Hilsen
*Bill