Avatar billede skovsbostrand Nybegynder
11. januar 2013 - 11:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire 7720 med Vista home styresystem går i baglås

Acer Aspire 7720 går efter ca 15 minutter, hvor tastatur eller mus ikke har været berørt i total baglås, hvor jeg end ikke kan slukke den på vanlig vis. End ikke ctrl/alt/del reagerer den på, så eneste vej til genoplivning er ved at fjerne batteriet.
Efter kort tid virker den så igen.
jeg overvejer seriøst at installere xp pro, men er lidt usikker på hvordan det bør foregå. Jeg har ikke den originale software til maskinen, men har taget alle tænkelige back up, og regner med at jeg kan reetablere med vista, hvis det går helt i kage..
Men først og fremmest, findes der en mirakelkur så maskinen ikke pludselig crasher som ovenfor beskrevet..
på forhånd tak
kresten
11. januar 2013 - 11:50 #1
Hmmm... Måske et varme problem ?

Hvis du lader den 'stå' eksempelvis i BIOS billedet i >30 min ... går den så også i 'baglås' ?

---

HAR du en original XP Pro instalations CD ?
Avatar billede skovsbostrand Nybegynder
11. januar 2013 - 12:23 #2
Jeg tror ikke det er et varme problem, eftersom den ikke går i stå hvis jeg kontinuerligt arbejder med den..
hvordan stopper jeg den i bios billedet ?
Og ja, jeg har en XP pro installations cd, men den er på ingen måde opdateret med diverse servicepakker..

Måske jeg kan opgradere til windows 7..
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2013 - 13:51 #3
http://support.acer.com/product/default.aspx?modelId=122
Som jeg ser det er der flere xp drivere end Win 7
Man skal trykke på en taste i første opstart billede for at komme i bios.
Den kan hedde setup eller noget lignende
Avatar billede skovsbostrand Nybegynder
11. januar 2013 - 14:34 #4
Nu har haft den parkeret i BIOs tilstand, og så går den ikke i baglås
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2013 - 14:39 #5
Prøv at tjekke i din logbog om din fejl er beskrevet der.
Logbog kommer du ved at højerklikke på computer og vælge administrer og gå i logbogen.
Det kunne jo måske være et program der låser det hele ned.
Dette program kunne så evt genindstalleres hvis du skal bruge det eller fjernes helt.
Jeg bruger Revo Uninstaller til at fjerne programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2013 - 14:44 #6
Personligt havde jeg nok prøvet at køre upgrade advisor til win7 for at se om den kan køre ordentligt med denne.
Xp har jo ikke mere end godt et år tilbage, før de stopper med opdateringerne til den.
Så Win 7 er jo en løsning der er mere langtidsholdbar.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor
Avatar billede skovsbostrand Nybegynder
11. januar 2013 - 17:06 #7
Jeg tror jeg har løst problemet ved simpelthen at deaktivere en masse programmer i start menuen. Det er jo helt utroligt med alt det skrammel som automatisk starter op.
Men jeg takker mange gange for inputs og ønsker en glad weekend

mvh
Kresten
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2013 - 19:32 #8
Så er det sikkert en af disse programmer der har gjort at din pc har låst.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2013 - 12:16 #9
Husk at acceptere svaret så tråden lukkes.