Avatar billede giismo Novice
11. januar 2013 - 18:12 Der er 7 kommentarer

Fat 32, Micro SD Kort

nogen der har en ide til hvordan man for en fil på 6 GB overført til et Micro SD Kort på 32 GB, Fat32 System, der er noget med at fat32 kun kan læse filer på op til 4 GB.

det næste problem er jeg kan ikke formatere kortet om til et andet Fil System, f.eks. Exfat, for kortet skal jeg bruge i min Samsung Tablet 2, 10.1 og det kan åbenbart kun læse SD Kort med Fat32.

så hvordan for jeg et Fat32 system til at læse filer til overførelse til SD kort på mere en 4GB.

nogen hjælp at hente eller andre gode forslag.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2013 - 18:14 #1
Formater det til NTFS
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2013 - 18:48 #2
6gb er så ikke lige en lille stump privat fil - så klip den op i 2-3 fragmenter.
Avatar billede giismo Novice
11. januar 2013 - 19:05 #3
2 gode forslag men.

poko1:

som jeg skriver i min hjælpetråd, kan den tablet jeg skal ha sat SD kortet over i åbenbart kun læse Fat32.

claes57:

nej 6gb er ikke en lille stump fil, men filen er en film så den kan ikke bare lige deles op, Desværre.

kan endelig med andre forslag der kunne hjælpe mig.
Avatar billede giismo Novice
11. januar 2013 - 19:30 #5
Ved godt man kan splitte filmen, men det vil jeg ikke for så skal man afspille den i flere afsnit,.

Der må sgu være et eller andet man kan gøre så man kan overføre filer på mere end 4 gb  til et fat32 system
Avatar billede milter Ekspert
11. januar 2013 - 19:34 #6
#5

"Der må sgu være et eller andet man kan gøre så man kan overføre filer på mere end 4 gb  til et fat32 system".

Nej, det er der ikke, udover at splitte dem op.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2013 - 20:04 #7
men du kan evt køre formatet ned fra hd til dvd - så er der plads nok.