Avatar billede Zeebaah Praktikant
11. januar 2013 - 20:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nas til webserver primært

Hej står og leder efter en nas server som jeg kan bruge primært til webserver.

Har kun kendskab til synology men syntes det er svært at finde rundt i hvilken jeg skal købe og hvor jeg får de harddiske som skal sættes  i, men ved også at synology vidst er i den dyre ende.

Nogen som har nogle gode ideer til hvilken jeg skal købe og hvad de koster ink. Harddiske ( behøves nok kun 1-2TB) til at starte med.

Ps er studerende så har ikke råd til at betale 5000 som jeg blev anbefalet da jeg spurgte hos proshop.
Avatar billede LinuxBloggen Nybegynder
11. januar 2013 - 21:57 #1
Der er ingen grund til at bruge en mindre formue til dit projekt..

Hvis det bare er til en alm. hjemmeside, hvorfor så ikke betale for et webhotel? Ved http://www.unoeuro.dk koster en billigeste 8,58 DKK i måneden..

Ellers kan du jo bare bruge hvilken som helst computer til formålet. Installer en Linux distro samt det nødvendige.. Apache2, MySQL, PHP5 osv.

Hvis ikke du har en computer til rådighed kan du altid købe en Raspberry Pi..  Koster 235,- DDK og bruger stort set ingen strøm.

http://raspberrypi.rsdelivers.com/default.aspx?cl=1
Avatar billede Zeebaah Praktikant
12. januar 2013 - 09:02 #2
Et godt forslag men for at den går i gennem hos kæresten også  skal hun helst kunne benytte signal den også.

Har længe haft min gamle bærbar sat op med apache men fungerede bare ikke helt lige så nemt syntes jeg
Avatar billede LinuxBloggen Nybegynder
12. januar 2013 - 09:09 #3
Hvad er det der ikke helt spiller? En NAS er jo i princippet det samme.
Avatar billede LinuxBloggen Nybegynder
12. januar 2013 - 09:10 #4
Jeg forstår ikke helt hvad det er som kæreste også skal kunne gøre?