Avatar billede Mads Nybegynder
13. januar 2013 - 11:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kopiere Wordpress database til ny udbyder

Hej,

Jeg har købt nyt webhotel , og skal i den forbindelse have flyttet min Wordpress blog fra Web10 til Gigahost.

- Jeg har taget en kopi af alle filer på Web10's FTP.

- Derudover har jeg været inde på Web10's phpMyAdmin-side, vælge en database i dropdown-menuen. Trykke på Eksport, så jeg fik en fil med databasen.

- På den nye (Gigahost) har jeg kopieret alle filerne ind på FTP'en, og forsøgt at importere databasen, men jeg får en fejlmeddelse der hedder:
"

- Selvom den fejler med at importere database-filen, så ser det ud til at hjemmesiden virker. Men er det fordi at den i wp-config.php filen stadig står og peger på den gamle database?

- Hvis jeg retter i wp-config-php filen, og ændrer oplysningerne til den nye database, jeg har lavet til siden, så kommer den frem som om at det var en helt ny Wordpress, jeg har installeret.

- Derudover forstår jeg ikke hvorfra den henter data til min hjememside. Hvis jeg kigger i databasen (hos Web10), så ser det ud til at de data der ligger, er nogle gamle data fra en Wordpress jeg havde for 4-5 år siden??

Håber det er til at forstå, og at nogen kan hjælpe :-)
Avatar billede Mads Nybegynder
13. januar 2013 - 12:41 #1
Glemte at tilføje fejlmeddelsen :-)

"#1044 - Access denied for user 'brugernavn'@'%' to database 'database_navn' "
Avatar billede Mads Nybegynder
13. januar 2013 - 12:44 #2
Mht. det sidste punkt, så har jeg fundet ud af hvor databasen ligger.

På Web10 var bloggen oprettet med deres automatiske Wordpress-installation.

Den opretter en database som jeg ikke kan se, når jeg logger ind på myPhpadmin siden via Web10.
Jeg blev først opmærksom på denne database, da jeg kiggede i config-filen for bloggen, jeg bil flytte.

Her stod jo så brugernavn, password osv., så jeg kan logge ind på den database som Web10 "skjuler for mig".
Avatar billede Mads Nybegynder
13. januar 2013 - 17:17 #3
Fandt selv ud af det.

Ved at åbne .sql-filen (backuppen)i en notepad, kunne jeg ændre databasenavnet fra det gamle navn til det nye.

Det gamle navn var skrevet tre gange i øverste linie, så det er ændret til det nye databasenavn, og nu ser det ud til at virke.