Avatar billede dalli1234 Praktikant
13. januar 2013 - 13:52 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne mappe

Jeg har en mappe (med indhold). - Når jeg vil åbne den, kommer der en meddelelse om at stifinder  er holdt op med at fungere.

"Et problem var skyld i, at programmet holdt op med at fungere korrekt. Windows lukker programmet og giver dig besked, hvis der findes en løsning."
!  Luk programmet

Jeg kan ikke højreklikke på mappen heller, samme resultat !
Har virus skannet, kørt malware og antispy, intet hjælper.

Er der nogen der kan hjælpe her ?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2013 - 14:09 #1
Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand og se om du så har mulighed for at komme til filerne?
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2013 - 14:13 #2
Har du fornylig installeret ny hard- eller software? Dit problem kan ofte opstå, hvis den slags af en eller anden grund ikke kan arbejde sammen med resten af dit setup.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2013 - 14:17 #3
Hvad er det for en pc og med hvilket system kører den?
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. januar 2013 - 14:18 #4
Prøv at køre en "chkdsk c: /f /r" fra en commandoprompt.
/ptj_11
Avatar billede dalli1234 Praktikant
13. januar 2013 - 14:43 #5
Hej
Tak for forslaget.
Har tænkt på det og vil prøve at se om det hjælper.
Avatar billede dalli1234 Praktikant
13. januar 2013 - 14:45 #6
Hej Tak for svaret.  - Men nej, intet nyt er installeret, og mappen med problemer ligger sammen mae mange andre i en anden mappe, og alle andre er der ikke problemer med.
Avatar billede dalli1234 Praktikant
13. januar 2013 - 14:47 #7
Styresystem er Win 7 - home
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2013 - 14:48 #8
Hvad slags filer/dokumenter ligger der i mappen med problemer?
Avatar billede dalli1234 Praktikant
13. januar 2013 - 14:52 #9
Filerne i mappen er mkv filer
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2013 - 14:59 #10
Hvilken afspiller bruger du til de .mkv-filer, og hvor stammer de fra?
Avatar billede dalli1234 Praktikant
13. januar 2013 - 15:32 #11
Jeg er fotograf. MKV filer er lavet fra eget råmateriale, org. filer kan afspilles med VCR. Når jeg er engang imellem prøver at åbne mappen, blive siden hvid, og advarslen kommer, men jeg kan se min filer ligger der !
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2013 - 15:40 #12
Du mangler måske de korrekte codecs på din computer. Stammer videoerne fra en Canon?

Prøv at kigge på VLC-player.

http://www.afterdawn.com/guides/archive/how_to_play_mkv.cfm

http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede dalli1234 Praktikant
13. januar 2013 - 15:58 #13
Nej, nej, jeg har lavet masser af dem før, og der har aldrig været problemer før.
Avatar billede dalli1234 Praktikant
13. januar 2013 - 15:58 #14
- og det er jo ikke filerne jeg ikke kan åbne, det er mappen de ligger i !
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2013 - 16:33 #15
Hvilken afspiller bruger du til filerne på din computer?

Kan du åbne mappen i fejlsikret stand?
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Start-your-computer-in-safe-mode

Er der kun problemer med en bestemt mappe med .mkv-filer, eller er det alle mapper med .mkv-filer?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2013 - 16:42 #16
Ja det mangler jeg også en tilbagemelding på fra #1
Avatar billede dalli1234 Praktikant
13. januar 2013 - 16:49 #17
Hej
Tro det eller ej, har ikke prøvet endnu, jeg er ved at uploade en masse billeder, så jeg vil vente til de er færdige.

Foreløbig tak for jeres hjælp, jeg vender tilbage i morgen formiddag med svar om genstart har virket.
Avatar billede dalli1234 Praktikant
14. januar 2013 - 09:00 #18
Først tak til alle der har prøvet at hjælpe med mit problem.
Jeg har andre spørgsmål her på Eksperten, og besvarelser, hvis nogle, kom først efter flere dage, så jeg nåedede ikke at prøve mit eget forslag, "fejlsikret tilstand" før I var på banen.
Nu har jeg prøvet, og der kunne jeg komme ind, og har nu kopieret filerne til anden mappe. Kan stadig ikke åbne eller slette ved alm. log on ?, så jeg sletter nok mappen i fejlsikret tilstand næste gang jeg booter igen.
Tak igen til alle
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2013 - 16:13 #19
Ja det sker at Eksperten er sen med mail,så det er du ikke skyld i.
Du siger bare til hvis er skal lukkes og lægges svar af dem som hjalp dig.
Med hensyn til sletning af filer kan du selvfølgelig slette fra fejlsikret tilstand.
Har du Malwarebytes installeret eller Eraser kan du slette medens Windows kører.
Nogle filer vil dog stadig ikke slettes før en genstart af pc.
Det må man bare leve med.
Avatar billede dalli1234 Praktikant
14. januar 2013 - 16:20 #20
Jeg har både Malware og et andet ereaser program, men den mappe med problemet er sejlivet, for den lukke begge programmer hvis jeg vil prøve at slette der.  SÅ den ryfger i fejlsikker tilstand.

Tak igen for hjælp.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2013 - 12:18 #21
Husk at acceptere svaret så tråden lukkes.