13. januar 2013 - 20:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til lille order system

Hej

Nogen som kan hjælpe mig lidt i gang med lille order system?

Har tabellerne:

TBL-Ordre
TBL-Station
TBL-Vare

Hvordan gør jeg så når bruger vil oprette ordre, med flere vare i samme ordre?
Kan ikke gennemskue det...

Håber der er nogle som er friske på lidt hjælp og evt. et eksempel.

// Jacob
Avatar billede jjbirk Nybegynder
13. januar 2013 - 21:55 #1
Start med at lukke nogle af de gamle spørgsmål du har.
14. januar 2013 - 06:16 #2
Vil rigtig gerne lukke spm. - synes bare ikke det vil lykkes for mig!

Måske nogen vil være venlige at hjælpe?'v
14. januar 2013 - 09:51 #3
Hvem kan hjælpe med at forklarer mig hvordan jeg lukker mine åbne spørgsmål?

Det vil ikke fungere for mig!!!!
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2013 - 15:04 #4
Du skal have endnu en tabel: OrdreVare(ordreId,vareId,antal)

Lad os sige at dine tabeller har denne struktur:

TBL-Ordre ( id,stationId)
TBL-Station( id,stationnavn,....)
TBL-Vare(id,varetekst,pris)

og der findes to varer:

TBL-Vare:
100,"vare A",10.00
101,"vare B",20.00

og en station (noget ordren vedrører - detaljer er ligegyldigt for eksemplet.)

1000,"station A"

Oprettelsen af en ordre med 10 stk af hver vare:

TBL-Ordre
1,1000

OrdreVare

Jeg har markeret dette som svar i eksperten - dermed skulle det være muligt for dig at 'lukke spørgsmålet' ved at acceptere mit svar.
Alternativt kan du selv oprette at 'dummy' svar og lukke spørgsmålet ved at acceptere dette.
14. januar 2013 - 21:13 #5
Ikke helt sikker på jeg forstår... OrdreVare ---- du har fået dine point
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2013 - 22:25 #6
En af mit livs store erkendelses øjeblikke indtraf en onsdag formiddag.

I 'de ringer vi spiller' med Jørgen Hjorting var spørsmålet var: Hvad hedder en orm som knaver i en bog?
Det var faktisk på et lige klokkeslet ;)