Avatar billede toobad Nybegynder
14. januar 2013 - 09:28 Der er 8 kommentarer

Macbook Pro vs. Windows

Hej Eksperten.

Jeg står i et problem, og det lyder på hvilken computer jeg skal købe, Macbook Pro eller Windows 7/8. Jeg skal bruge den til skole arbejde, surfe på nettet, streame noget tv/film? - Hvad er bedst?
Avatar billede KHHP Juniormester
14. januar 2013 - 09:33 #1
Til dit behov er en Macbook Pro spild af penge. Skulle du have lavet grafisk arbejde eller videoredigering så havde det været en Macbook Pro.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2013 - 10:07 #2
du kan også se det fra en anden vinkel
hvor mange af dine venner kender macbook

hvor mange kender Windows

tænk på hvis den skal bruges til en eksamens opgave og den går i udu  - så er du noget på den

men du bør ikke vælge Windows 8 fordi det er en vista klon
den har administator konto skjult
den har download begrænsning (kan kun hente fra 2 steder samtidig)

alt det kan ændres men Windows 7 kørte faktisk ret godt
men det er jo et valg
Avatar billede kjeldsted Novice
14. januar 2013 - 11:19 #3
Du er vist kommer til atomreaktorer det samme spørgsmål to gange, så du bør lukke det ene af dem.
Ref: http://www.eksperten.dk/spm/975122
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2013 - 12:15 #4
Avatar billede pkbech Juniormester
14. januar 2013 - 14:51 #5
Både Windows 7, Windows 8 og MacOS kan bruges til det du beskriver.

Hvad der er bedst? Det kommer meget an på din og hvem du hænger ud med? Hvad har dine venner nok rat at kunne fungere godt sammen med dem. Lige børn leger bedst ;)

Ville personligt vælge en Windows 7 eller 8 uenig med treatmenice i at Windows 8 er noget i retning af vista... Det fungere fint download begrænsning er ikke på 2 men 10 og den er nem at ændre hvis du har brug for det. Der er ingen problemer med driver eller UAC bagud kompatibilitet med windows 7, XP og vista.

Har testet Windows 8 og Windows 2012 server (Identisk med Window 8 i store træk bare med lidt anderledes user interface) i gennem de sidste par måneder og er ikke støt op nogen problemer.
Avatar billede pkbech Juniormester
14. januar 2013 - 14:55 #6
-treatmenice
Og det skal siges at de 10 download udelukkende bliver et problem hvis du skal bruge P2P da det ikke er samtidige downloads men half-open connections det er altså muligt at havde langt flere downloads igang hvis de er afsluttet til connection.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2013 - 15:57 #7
hvis man sælger mig et produkt skal man ikke lægge skjulte begrænsninger ind i det

læg mærke til Microsoft aldrig indrømmer eller skriver noget før det kommer frem

vista var noget rigtigt roderi og det er det også i klonen

men ret beset kører win 8 pro stabilt men et betyder ikke at jeg har svært ved at få hænderene ned fra over hovedet

jeg er ikke imponeret

læg mærke til det er min mening
hvad andre syntes om den skriver de bar i deres egen tråd
jeg anbefaler den bare ikke
Avatar billede pkbech Juniormester
14. januar 2013 - 16:12 #8
treatmenice nu er det sådan at du stort set aldrig vil løbe ind i det her problem.

Det eneste scenarie jeg kan se er P2P klienter vil være længer om at  få download speeden helt op.

Det giver der imod et solidt forsvar mod orme og virusser og andet snask der prøver at overloade detee.

Og treatmenice nu er det her jo ikke din tråd og jeg vil kalde dine kritik punkter BS. Jeg er heller ikke super glad for Windows 8 og bruger normalt Linux hvilket også gør at jeg har en bøff med Win 8 UEFI men det ændre ikke på at det er et ok system det den brug der beskrives i indlægget. Og at fra råde Win 8 til ham virker forkert