Avatar billede pkbech Juniormester
14. januar 2013 - 17:00 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Windows 8 virker det? Eller kigger vi på ny vista

Min egen oplevelse er at Windows 8 virker på samme niveau som Windows 7 gør men nogen fede features for folk med touch screen som ikke fungere helt så godt uden.

Altså ser jeg ikke at Windows 8 kommer til at følge i traditionen fra Windows 98 (ikke Windos 98SE), Windows ME og Windows Vista :)

Nogen klager eller andet? Alle god kritik punkter få 15 point.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
14. januar 2013 - 17:18 #1
har ikke brugt det så meget, endnu.

men syntes at det er lidt forvirrende til at starte med, lidt underligt når man er vant til at have vinduer og at man så får 'apps' som jeg faktisk er usikker på hvorvidt de egentligt lukker når man går ud af dem eller hvad der sker.
men jo mere jeg får det brugt jo mere syntes jeg også om det håber at det bliver en sucess.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2013 - 17:29 #2
Efter min mening er win8 en dårlig udgave af win7. Men man kan få den til at fungere med Classic shell, som giver en startknab med win7 eller XP funktioner. Fordelen, lige for tiden, er at man kan downloade win8 for 229 kr. Plus, hvad jeg synes er fornuftigt, 2 DVDér med henholdsvis 32bit og 64bit. Husk at gemme nøglen.
http://www.classicshell.net/
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2013 - 17:36 #3
Til almindelig pc med tastatur og mus mener jeg at Win 7 er et bedre valg end Win 8.
Kan selv meget bedre lide den almindelige brugerflade som der er på de tidligere versioner. Og den klassiske version jeg kører her på min Xp maskine er jeg meget fortrolig med.
Har også en Win 7 i klassisk version som er i orden.

Og er din pc af ældre dato og du vil opgradere kan du få problemer med det selvom advisoren måske siger noget andet.
Der har været en del spørgsmål om problemer med opgradering, og specielt har netadgang været et problem synes jeg.
Og det har typisk været problemer med drivere.
Avatar billede Anders Birch Juniormester
14. januar 2013 - 17:56 #4
Det fedeste er at starte computeren op. Det tager jo satmer kun et splitsekund i forhold til, hvad man har været vant til. Jeg har bl.a. installeret Win 8 på en to år gammel netbook Acer Aspire One 532h, og det tager 30 sekunder for den.

Selve layoutet kræver helt sikkert tilvænning. Man syntes næsten altid, at noget nyt er pisse irriterende, men efter noget tid, så finder man ud af, at det vil være belastende at skulle leve foruden. Sådan havde jeg det især med Windows 7 og Vista. Det bliver spændende at se hvor langt tid der går før, at man finder Windows 7 belastende...
Avatar billede Anders Birch Juniormester
14. januar 2013 - 18:02 #5
Hahahahaha, prøv at læs det her, som jeg skrev for to år siden om Vista og Windows 7
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=14&tid=534139
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2013 - 18:39 #6
I princippet er der vel inden af de styresystemer fra Microsoft der har fungeret ordentligt, før den første Sp opdatering kom.
Alle har være fejlbehæftede i mere eller mindre grad.
Med hensyn til opstart af pc så har jeg ikke på længe lukket pc normalt ned. Jeg lukker altid ned i dvale, og den starter op i løbet af under et minut, så det vil ikke være en begrundelse for at skifte.
Jeg bruger så et par Gb af disken til det, men det betyder ingenting.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2013 - 18:55 #7
Jeg har win8 pro. Og ja som ny-installation startede den hurtigt op. men når først den skal starte op med antivirus, antispyware og Logitech så går det ikke længere så hurtigt, selv om det er hurtigere end på XP. Og som 220661 er inde på, behøver man jo ikke at slukke computeren hver gang, men istedet benytte dvale.
Avatar billede pkbech Juniormester
14. januar 2013 - 18:59 #8
Zeebaah - Ja det ny interface er sku' lidt anderledes men man vender sig nok til det men pisse irreterende for gamle bruger af Windows at de ikke kan holde sig til et design ;) men selvfølge hvis det forbliver på det samme bliver de beskyldt for at være gamle dags.

gammelmand - Ja pris må nok være et stort plus

220661 - Sammen som Zeebaah. Og tja har ikke prøvet med gamle hardware men sikkeret i problem ja :)

a_d_b - Fedt troede mere det havde med mit raid 0 2x SSD 128 at gøre ;) men rat at hører at Windows 8 hjælper på start tiden for der har windows sku' haltet en del på dette område. Sjov info om dine udtagelser om Window 7 vs. Vista selv om jeg personligt er ret uenig. Vista var en gang hø da det kom på gaden, grundet ressource forbrug, start optider og UAC der ikke fungerede særligt godt. Desuden var driver til Vista et kæmpe problem ved udgivelsen. Det var så fixet ved Win7 da den brugte samme driver som Vista. Men det overgang kunne være håndteret bedre. IMO
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2013 - 19:01 #9
Jeg har lige skrevet et indlæg, som blev væk. Det er det andet indlæg inden for en time som bare forsvandt. Til gengæld får jeg gensendt gamle mails, som jeg allerede så i går.
Nu gider jeg faneme ikke mere:(
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2013 - 19:03 #10
Jeg har også fået en del dobbeltmail i dag, men det retter sig vel??
Avatar billede pkbech Juniormester
14. januar 2013 - 19:04 #11
point til gammelmand, 220661, Zeebaah
HER
http://www.eksperten.dk/spm/975158
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2013 - 19:04 #12
Vi lægger bare svar her som du kan bruge til at lukke med når alle har svaret
Avatar billede pkbech Juniormester
14. januar 2013 - 19:07 #13
Nå okay tja det kan så ikke lade sig gøre på den måde nu jeg gav a_d_b points

Det må jeg huske til en anden gang
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2013 - 19:09 #14
Åhh du vil give 15 point til os alle??
Hvis det er tilfældet ser du bort fra mit svar i #12
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2013 - 19:10 #15
Og det gjorde du så.
Det er fint.
Jeg har lagt et svar i ny tråd.
Avatar billede Anders Birch Juniormester
15. januar 2013 - 17:16 #16
Hvad med vi alle sammen bare skriver for at snakke sammen, så vi kan blive endnu klogere, og ikke for at score ;-))
Avatar billede pkbech Juniormester
15. januar 2013 - 17:22 #17
a_d_b den er jeg med på med jeg ved ikke hvor meget gang i tråde der kommer nu nå der er svaret ;)