Avatar billede chri633x Novice
14. januar 2013 - 20:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan man få flere RAM i?

Hej allesammen
Nu er jeg ikke selv jordens største computernørd, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Problemet er at jeg har fået Battlefield 3 til pc i julegave, men min computer er for dårlig til at kunne trække det, så jeg tænkte om man ikke kunne putte nogle flere RAM i. Jeg har skilt den ad og kan se at der kun er to porte til RAM og de er begge brugt (1gb ram i hver port), så jeg håbede på at man kunne sætte to nye i der fx var 3gb hver, altså 6gb RAM i alt. Kan det lade sig gøre? Og hvis ja, kan I så give et link til nye RAM? Det er en "packard bell imedia s3210".
Tak
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. januar 2013 - 20:48 #1
Hej.

  Gå ind på http://www.crucial.com/systemscanner/ og kør deres RAM-scanner, så kan du se, hvad den kan opgraderes med.

de bedste hilsner
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2013 - 20:50 #2
det er så et dobbelt-svar:
hvis du har en 32bit windows, så er maks lige over 3gb.
og pc er i øvrigt maks 4gb
http://www.crucial.com/uk/upgrade/Packard+Bell-memory/iMedia/iMedia+S3210-upgrades.html
Det optimale er at sætte 4gb i, og bare lade systemet tabe den sidste ½ gb.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2013 - 20:51 #3
#1, vi har da linket til samme sted...
Avatar billede chri633x Novice
14. januar 2013 - 21:07 #4
Den siger at 4GB er max. Ved I så om 4gb er nok til at spille bf3 uden problemer?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2013 - 21:16 #5
Hvilket grafikkort og cpu har du i din pc?
Avatar billede chri633x Novice
14. januar 2013 - 21:24 #6
Ved ikke helt...
Der står AMD Athlon(tm) Processor LE-1660 2.80 GHz. Hvordan tjekker jeg grafikkortet?
Avatar billede chri633x Novice
14. januar 2013 - 21:26 #7
Kan det passe at grafikkortet er NVIDIA GeForce 9200. Det står der i enhedshåndtering...
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2013 - 22:15 #8
du vil ikke kunne få mere ud af maskinen ved at sætte mere ram i. Så star med det som forsøg - og hvis det ikke er nok, så tag det som en oplevelse (eller se i manualen til spillet mht krav til pc - jeg har ikke spil/manual)
Avatar billede chri633x Novice
14. januar 2013 - 22:24 #9
Den opfylder allerede kravene til spillet, men det kan man jo aldrig regne med. Jeg havde en anden computer der fint opfyldte kravene til css, men alligevel laggede den helt vildt.. Men jeg forstår ikke sætningen: "så star med det som forsøg"??
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2013 - 22:31 #10
der mangler et T
Så start med det som forsøg
dvs brænd de ca 400kr af - hvis det virker, så ok - ellers har du brugt 400kr på noget, der ikke var nok.
Avatar billede chri633x Novice
14. januar 2013 - 22:46 #11
Ok:) Tror bare jeg dropper det så... Det er jo penge ud af vinduet hvis det ikke virker alligevel...
Avatar billede chri633x Novice
14. januar 2013 - 22:55 #12
Hvordan afgiver man point? Jeg er ikke inde i det her system:)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. januar 2013 - 22:57 #13
Du beder dem, der skal have point, om at lægge et svar her i tråden, hvor efter du så trykker på "Godkend" ud for de svar, der skal modtage point.
Avatar billede chri633x Novice
14. januar 2013 - 23:34 #14
Kan man så dele point? Det er jo lidt svært når der er to der har skrevet den samme løsning...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. januar 2013 - 16:26 #15
Hej igen.

  Så lægger vi bare begge et svar. Når vi begge har meldt ind, krydser du af i "godkend" ud for dem begge og angiver, hvor mange point, der skal gå til hver. Det er det hele.

/Carsten
Avatar billede chri633x Novice
16. januar 2013 - 10:57 #16
Tak. Claes57: Kan du ikke skrive et svar?