Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 13:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Båndbredde til VOIP, eks. ventrilo

Først og fremmest skal jeg beklage, hvis jeg har placeret mit spørgsmål et forkert sted. Synes ikke at kunne finde et mere passende sted.

Jeg er på udkig efter information omkring hvormeget båndbredde der eksempeltvis bør reserveres til en VOIP server. (Ventrilo)

Er der en måde, at beregne det på ud fra antal slots, og hvis man evt. har mere end en VOIP server installeret ?

Jeg er klar over, at den free version af ventrilo server kun giver adgang til 8 slots, og en commercial er på 1000.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Bredbaandsluppen Nybegynder
17. januar 2013 - 10:18 #1
Hvor meget båndbredde den præcis bruger kommer an på hvilket codec du har valgt, men umiddelbart burde det ikke være det helt store i forhold til fx Skype.

Så jeg vil tro at du kan hoste din server på fx en 10/1 Mbit forbindelse uden at du vil kunne mærke det, hvis der er tale om den gratis version med 8 slots.

Er det fx fordi du selv skal spille imens eller lignende så vil jeg tro at det nemmeste er at sætte serveren op og se om du kan mærke forskel :-)

Evt. kan du starte en netværks monitor og se hvor meget data den bruger når den er fyldt.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2013 - 21:11 #2
beklager jeg først svarer nu, personlige årsager har gjort det umuligt på et tidligere tidspunkt.